آذربایجان با برگزاری رفراندوم الحاق آذربایجان به ایران موافق است؟!

روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان “نوبت باکو” نوشت:
اين نوشته در پي انتقاد به وزارت امور خارجه كشورمان نيست و براين باور است كه احضار سفير جمهوري آذربايجان و ابلاغ اعتراض شديداللحن جمهوري اسلامي ايران به او، يكي از وظايف و مسئوليت هاي تعريف شده وزارت امور خارجه است ولي انتظار آن بوده و هست كه مسئولان محترم سياست خارجي كشورمان درك عميق تري از شرايط داشته باشند و هيچ «فرصتي» از جمله ماجراي همايش اخير در جمهوري آذربايجان را «تهديد» تلقي نكنند.
دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : روز دهم فروردين ماه- 30 مارس- از سوي حزب موسوم به «جبهه آزادي ملي آذربايجان جنوبي»! همايشي با عنوان «فرداي آذربايجان جنوبي» در سالن اجتماعات يكي از هتل هاي باكو برگزار شد.در اين همايش كه علاوه بر تعدادي از اعضاي اين حزب برخي از مقامات و شخصيت هاي سابق جمهوري آذربايجان نيز حضور داشتند، ادعاهاي سخيف و كودكانه اي عليه حاكميت و تماميت ارضي جمهوري اسلامي ايران مطرح شده بود و احضار سفير جمهوري آذربايجان از سوي معاون محترم آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه كشورمان در اعتراض به برپايي اين همايش صورت پذيرفته بود.
در قسمتی از این نوشته از مسئولان محترم كشورمان خواسته شده به دولت جمهوري آذربايجان پيشنهاد كنند كه الحاق جمهوري آذربايجان به آذربايجان ايران را در ميان مردم آن كشور به رفراندوم بگذارند.

17 شهر قفقاز علاقه‌مند به الحاق به ایران هستند

در همین راستا نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: 17 شهر از قفقاز که شهر‌های آذربایجان و باکو نیز جزو آنها بوده است در دوران قاجار از ایران جدا شده و مردمان آن علاقه‌مند هستند که به دامن کشورمان بازگردند.
منصور حقیقت‌پور در اردبیل در خصوص اقدام سخیف اخیر دولتمردان آذربایجان اظهار داشت: جریانی به راه افتاده است تا 17 شهر قفقاز از جمله آذربایجان به کشورمان ملحق شود که امیدواریم با همراهی مردم و حمایت همه جانبه دستگاه‌های بین‌المللی این امر محقق شود.
وی به واکنش ضعیف دولتمردان کشورمان به اظهارات اخیر مسئولان آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: حق مطلب آنگونه که شایسته بود ادا نشد و به طور جدی با برخی اظهارات سخیف دولتمردان آذربایجان برخوردی صورت نگرفت.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *