آغاز چانه‌زنی‌های ۳ جانبه تعیین دستمزد ۹۱

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از برگزاری اولین نشست رسمی ۳ جانبه (کارگران-کارفرمایان-دولت) به منظور تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران، فردا یکشنبه خبر داد.

دانش روز – خسرو یعقوبی: اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر از آغاز دور جدید مذاکرات و چانه زنی ها بر سر تعیین حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار در سال آینده خبر داد و گفت: فردا، یکشنبه گفتگوهای کارگران، کارفرمایان و دولت به صورت رسمی آغاز می شود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، اظهار داشت: قرار است در قالب نشست های ۳ جانبه طی ماه های آینده تا قبل از اتمام سال جاری تصمیمات پیرامون میزان و چگونگی افزایش دستمزد سال آینده کارگران کشور اخذ شود.

علی بیگی با بیان اینکه نشست ها و چانه زنی ها باید بر اساس شاخصه های قانون کار و ماده ۴۱ تعیین شود، بیان داشت: باید جمع بندی ها و مجموع اقدامات تا پایان سال جاری به نتیجه قطعی و مصوبه بیانجامد.

این مقام مسئول کارگری کشور، تاکید کرد: نمایندگان کارگری و کارفرمایی کشور برای حضور در نشست ۳ جانبه با دولت برای فردا به صورت رسمی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت شده اند.

وی خاطر نشان کرد: در ماه های آینده باید مطالعات مزدی و کارشناسی ها در مورد کیفیت افرایش دستمزد انجام شود. خواسته روشن کارگران این است که کار در تمام مراحل با کارشناسی و مطالعه انجام شود اما در این مقطع وارد مصداق ها نخواهیم شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.