آماده‌باش مناطق شمالی تهران برای برف‌روبی

درحالی‌که فصل پاییز هنوز به نیمه نرسیده است اما خبرهای دریافتی حاکی از آن است به‌دلیل بارندگی‌های اخیر و کاهش محسوس دما در پایتخت، ستادهای برف‌روبی در مناطق شمالی تهران تشکیل شده‌اند.

به گزارش دانش روز به نقل از همشهری، مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز  شهرداری منطقه یک از آماده باش کامل عوامل و امکانات این اداره در آستانه فصل سرما خبر داد و تصریح کرد: جلسات این اداره به‌منظور نیازسنجی‌ها در نقاط مختلف منطقه برگزار شده و در نهایت امکانات مورد نیاز از نظر ماشین آلات و تجهیزات لازم و شناسایی نقاط بحرانی و مسیرهای مربوطه انجام شده است.

وی با اشاره به عملیات تجهیز نواحی به ماشین آلات تخصصی و مورد نیاز برف‌روبی تصریح کرد: اقدامات تامین ماشین آلات برف‌روبی از قبیل خاور، کمپرسی، نیسان روباز، نیسان نمک پاش، کامیون کمپرسی ده چرخ و محلول پاش، لودر، بیل مکانیکی و گریدر و مناقصه نیروی انسانی و خرید شن و نمک انجام‌شده است.

نوربخش افزود: در حال حاضر شن و نمک در ایستگاه مرکزی و ایستگاه‌های نواحی تخلیه و محل‌های استقرار هم جانمایی شده است.

این در حالی است که مجتبی خانجانی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه۲ نیز درباره آماده‌باش ستاد برف‌روبی این منطقه به همشهری گفت: نخستین جلسه این ستاد در منطقه ۲ نیمه دوم مهرماه تشکیل شد. همچنین در حال حاضر با تشکیل ۲۱ سایت فرعی و ۳ سایت اصلی در گوشه و کنار منطقه، آمادگی کامل برای بارش‌های سنگین برف نیز وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: به دستور شهردار منطقه امسال محور بزرگراه نیایش به‌صورت کاملا مکانیزه برف‌روبی خواهد شد.

از سوی دیگر، مرتضی آدینه معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۵ نیز درباره تشکیل ستاد برف‌روبی به همشهری گفت: در حال حاضر، مانند سال‌های گذشته ۱۱ سایت برف‌روبی در منطقه تشکیل شده است.

این در حالی است که ۷سایت از این تعداد در پهنه برف‌گیر درجه یک منطقه قرار دارند. وی در ادامه با اشاره به امکانات مهیا شده برای برف‌روبی اظهار داشت: برای امسال ۳هزار تن شن و نمک مخصوص تهیه شده است؛ ضمن اینکه ۴۰دستگاه کامیون، ۱۵ دستگاه گریدر، ۵۰ دستگاه خاور، ۱۴دستگاه مینی‌لودر، ۱۵دستگاه نیسان و ۲دستگاه بیل مکانیکی درنظر گرفته شده‌ است. آدینه تصریح کرد: در حال حاضر آمادگی کامل برای برف‌روبی نقاطی که از قبل شناسایی شده‌اند وجود دارد و برای این امر مشکلی نداریم.

اما ستاد برف روبی منطقه۲۲ هم با تجهیزات و امکاناتی که زمستان امسال در اختیار دارد، برنامه‌های قابل توجهی را برای باز نگه داشتن مسیرهای تردد شهروندان و جلوگیری از آبگرفتگی معابر این محدوده از پایتخت تدارک دیده است. حسین مرادی شهردار منطقه ۲۲ در ارتباط با این موضوع گفت: جلسه هماهنگی برای این موضوع با حضور معاونان و مدیران منطقه تشکیل شده و درباره امکانات و تجهیزاتی که ستاد برف‌روبی این منطقه، امسال در اختیار خواهد گرفت، تصمیم‌گیری شد.

بر این اساس ستاد برف روبی منطقه ۲۲، زمستان امسال با در اختیار داشتن تعدادی لودر، کمپرسی، گریدر، خاور، باب کت، خودروی نیسان و بیل مکانیکی مورد نیاز همچنین کامیون‌های تیغه دار و نیروی کارگری کافی برای ارائه خدمات به شهروندان و باز نگهداشتن مسیر تردد در زمان بارش برف و باران آماده است.وی افزود: ستاد مرکزی برف روبی منطقه در بلوار کوهک، سوله مدیریت بحران استقرار یافته و در هر یک از نواحی منطقه نیز یک ستاد برف‌روبی مستقر شده است. امسال ۱۴سایت برف‌روبی در منطقه به‌ویژه حواشی بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها برای ارائه خدمات مرتبط به شهروندان حاضر خواهند بود. ۳۰۰ مخزن شن مخصوص نیز برای نصب در منطقه درنظر گرفته شده است که با تهیه شن و نمک آنها، به‌زودی در نقاط مشخص شده، نصب خواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.