احضار کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا

کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا باز هم به وزارت خارجه احضار شد.
بدنبال افشای دخالت دولت آمریکا در اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران و ارائه برخی از اسناد مربوطه توسط دبیر شورایعالی امنیت ملی در مراسم روز 13آبان ، کاردار سوئیس در غیاب سفیر آن کشور بعنوان حافظ منافع آمریکا در تهران به وزارت خارجه احضار شد.

به گزارش دانش روز به نقل از مهر، رئیس دفتر آمریکای شمالی در این ملاقات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اسناد و قرائن متقنی در خصوص حمایت دولت آمریکا و دخالت عناصر مرتبط با آن در طراحی عملیات تروریستی علیه مقامات ، دانشمندان و سایر اهداف در ایران در اختیار دارد. این رفتار دولت آمریکا در تعارض آشکار با تعهدات بین المللی آن کشور است ، لذا لازم است در اسرع وقت دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی از طریق اقدامات تروریستی یاد شده توسط واشینگتن متوقف شود.

مقام ایرانی در عین حال تاکید کرد با توجه به ماهیت تردید ناپذیر اسناد موجود،‌مسئولیت هر گونه اقدام تروریستی علیه مقامات و اهداف ایرانی متوجه دولت آمریکا خواهد بود.

اشتاینر کاردار سوئیس با استماع مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد مراتب به واشنگتن منعکس و هر گونه نتیجه دریافتی را به وزارت امور خارجه اعلام خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *