اعضاء کابینه دولت یازدهم و اظهارات کیهان + واکنش مطهری به شریعتمداری

علی مطهری گفت: نمایندگان مجلس وظیفه خود را می‌دانند و نیازی به رهنمود آقای شریعتمداری ندارند.

کیهان : به اعضاء کابینه دولت یازدهم رای اعتماد ندهید!!

متن نیوز – به گزارش ایسنا، گفت‌وگوی کوتاه آرمان با علی مطهری پیرامون سرمقاله دیروز کیهان با عنوان «هدیه مجلس به روحانی و ملت» در پی می‌آید:
جناب مطهری، روزنامه کیهان در یادداشت روز چهارشنبه خود تحت عنوان «هدیه مجلس به روحانی و ملت» از مجلس خواسته است به کابینه روحانی رای اعتماد ندهند تا از این طریق، روحانی خوشحال شود! شما به عنوان یکی از نمایندگان شاخص مجلس معتقدید حرف‌های روزنامه کیهان چقدر در بین نمایندگان اثرگذار است؟ آیا اصلا تحلیلی که در این یادداشت آمده است را قبول دارید؟

 هدیه مجلس به روحانی با عدم رای اعتماد به اعضاء کابینه دولت یازدهم ؟

در این سرمقاله در واقع آقای شریعتمداری در جایگاه سخنگوی آقای روحانی ظاهر شده و گفته است نظر آقای روحانی نسبت به برخی از وزرای معرفی شده، نظر واقعی ایشان نیست و مجبور شده آنها را معرفی کند. در واقع صفت تظاهر و ریاکاری و ملاحظه‌کاری و عدم قدرت در تصمیم‌گیری می‌تواند توهین تلقی شود؛ البته حرف‌های آقای شریعتمداری را نباید جدی گرفت.
ایشان با همان افکار خودشان خو گرفته و نمی‌خواهد از آن خارج شود. با توجه به سن و سال ایشان، احتمال تغییر رویکرد در رفتارها و عملکردهای ایشان دور از انتظار است یعنی خصلت‌هایی در روح ایشان رسوخ پیدا کرده است که قابل تغییر نیست.

واکنش مطهری به یادداشت روزنامه کیهان

 جالب است که امثال آقای شریعتمداری، دکتر روحانی را ساکت فتنه می‌نامیدند. پس مردم به یک ساکت فتنه رای دادند. در واقع مشکل آنها با مردم است و باید با آن بسازند. مردم با وجود تخریب‌های فراوان درباره منادیان گفتمان اعتدال و در راس آنها آقایان هاشمی و خاتمی با مراجعه به فطرت حق‌جوی خود به کاندیداهای مورد نظر و حمایت اینها رای دادند. در واقع این آن چیزی است که آنها را عصبانی کرده است.
نمایندگان مجلس در قبال حرف های ایشان چه کار خواهند کرد و چه تصمیمی در قبال کابینه خواهند گرفت؟
نمایندگان مجلس وظیفه خود را می‌دانند و نیازی به رهنمود آقای شریعتمداری ندارند و در همه حال از حقوق ملت دفاع می‌کنند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *