افت و خیز دامن قیمت مسکن را گرفت

قیمت‌های پاییزي آپارتمان متفاوت از تابستان

 بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در طول تابستان گذشته نسبت به نرخ‌های اعلام شده در یازده روز اول پاییز حاکی از نوسان قیمت هر متر مربع در دامنه‌اي از رشد 400 هزار تومانی تا افت 50 هزار تومانی در محله‌های مختلف تهران است.

 

تحقیقات میدانی خبرنگار «دنیای اقتصاد» از وضعیت فعلی قیمت‌ها در بازار مسکن، بیانگر این مساله است که تعداد انگشت شماری از مالکان قیمت فروش را ثابت نگه داشته‌اند و اکثر نرخ‌های پیشنهادی فروش حتی به میزان جزئی دچار نوسان شده است.
مقایسه قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در تابستان و چند روز گذشته، نشان‌دهنده این موضوع است که تمام واحدهای مسکونی در یک محله به خصوص دچار یک نوسان قیمتی نشده، بلکه تغییرات قیمت‌ها در کل شهر به سمت صعود یا نزول است، اما با بررسی قیمت‌ها می‌توان متوجه شد که به طور کلی قیمت واحدهای مسکونی در هر محله بیشتر به چه سمتی کشش داشته است.
بر اساس اطلاعات سامانه مجازی معاملات مسکن (ایران فایل)‌: یک واحد مسکونی نوساز در خیابان دروس در تابستان گذشته متری 3 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود و حال این نرخ به 3 میلیون و 700 هزار تومان تبدیل شده است.
در حال حاضر قیمت هر متر مربع یک واحد 95 متری نوساز در خیابان یوسف‌آباد، 3 میلیون و 200 هزار تومان است اما 2 ماه پیش همین واحد مسکونی با قیمت متری 2 میلیون و 800 هزار تومان به بازار عرضه شده بود.
از طرف دیگر فروشنده‌ای در خیابان امیر آباد قیمت هر متر مربع واحد خود را در تابستان 2 میلیون و 700 هزار تومان تعیین کرده بود که اکنون فروشنده دیگری قیمت هر متر واحد مشابه را 2 میلیون و 550 هزار تومان پیشنهاد کرده است.
همچنین قیمت فعلی واحدهای نوساز در خیابان ظفر در مقایسه با قیمت‌های یک ماه قبل ثابت است؛ چراکه یک واحد 90 متری نوساز در تابستان متری 3 میلیون و 300 هزار تومان برای فروش آماده واگذاری به خریدار بود که این قیمت هم اکنون ثابت باقی مانده است.
علاوه براین در خیابان شریعتی نرخ‌های فروش فعلی املاک مسکونی با نرخ‌های تعیین شده در تابستان برابر است، زیرا 3 میلیون و 500 هزار تومان قیمت هر متر مربع یک واحد 80 متری نوساز است که در یک ماه قبل اعلام شده و در حال حاضر هم تغییری نکرده است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *