افزایش نرخ بهره بانکی منتفی است؟ برنامه‌ ارزی بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این که افزایش نرخ بهره بانکی فعلا در دستور کار نیست، گفت: در گام اول باید تورم موجود کنترل شود، ضمن اینکه برنامه شوک‌آور و ضربتی برای بازار ارز نداریم.

افزایش نرخ بهره بانکی منتفی است؟

نرخ سود بانکی فعلا تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله سیف امروز در حاشیه 24 همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا تغییر نرخ سود بانکی در دستور کار بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قرار دارد یا خیر؟ گفت: جهت گیری نظام بانکی تحول است. بر این اساس، باید تحولی که مورد نظر دولت یازدهم است، به وجود آید.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که هم اکنون شرایط برای تغییر نرخ سود بانکی مطلوب نیست، اظهارداشت: باید برنامه ریزی بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت به سمت تحول باشد و در گام اول باید تورم موجود کنترل شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی و مجموعه اقتصادی دولت اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهند اما هم اکنون مسئله اینجاست که آیا نرخ سود بانکی باید افزایش یابد یا تورم کنترل شود.

سیف ادامه داد: باید در درجه اول بتوانیم نسبت به تورم اقدامات لازم را انجام دهیم تا پس از آن این تعادل به وجود آید.

وی در خصوص تغییر سود بانکی تا پایان سال گفت: فعلا برنامه ای برای تغییر سود بانکی در دستور کار نیست اما اجازه دهید تا با گذشت زمان شرایط لازم برای برنامه ریزی و اعلام برنامه دولت در این راستا فراهم شود.

رئیس بانک مرکزی گفت: تعادل مطلوب در اقتصاد باید ایجاد شود و بعد از آن برنامه های برای تغییر نرخ سود بانکی اعلام خواهد شد.

ولی الله سیف حدود 10 روز قبل خواستار افزایش نرخ سود بانکها به بیش از نرخ تورم شده بود.

براساس اعلام بانک مرکزی، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به تیرماه امسال به 37.5 درصد رسیده بود.

تعیین تکلیف پول‌های شبانه برداشتی از بانکها

عالم اقتصاد , اخبار , اتفاق , اخبار اقتصاد و بازار , اخبار ارز , اخبار بانک خبر , بورس , اخبار خودرو اخبار , دیجیتال , اخبار سکه و طلا , اخبار مسکن , اخبار نفت , اخبار بین الملل, اخبار جالب, اخبار جذاب و خواندنی , اخبار سیاسی , اخبار دولت , اخبار سیاسی , اخبار سیاست خارجی , سیاست داخلی , اخبار مجلس , اخبار نظامی , اخبار فرهنگی , اخبار اجتماع اخبار , رسانه و مطبوعات اخبار , سینما و تلویزیون , اخبار ورزشی , اخبار ویژه , تازه ترين اخبار ورزشي , آخرین حوادث تهران , خبر های سایت حوادث خبری , اخبار سياسي و اقتصادي ايران , آخرین اخبار ایران , آسياي مرکزي و خبر جهان , اخبار کشور , سايت تحلیل خبر دنیای اقتصاد , کليپ فارسي , اخبار ايران , آخرين نتايج , اخبار فوري , فوتبال ايران و جهان , گزارش تصويری Economy World, Economy World Agency , Persian Clip , economyworld.ir , Persian news , economy world.irاز رئیس کل بانک مرکزی سئوال شد آیا پول‌های شبانه برداشتی از حساب بانکها بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی که در دولت گذشته اتفاق افتاد، به حساب بانکها بازگردانده خواهد شد؟ که وی در پاسخ گفت: بررسی می کنیم و اگر تخلفی صورت نگرفته باشد، پول‌ها را برمی‌گردانیم.

وی توضیح داد: پرونده این موضوع در دست بررسی است. بانک مرکزی این موضوع را بررسی می کند و اگر تخلفی توسط بانکی صورت گرفته باشد، متناسب با تخلف با آن برخورد خواهد کرد اما بانک‌هایی که تخلف نکرده اند، مابه التفاوت را دریافت خواهند کرد.

برنامه شوک‌آور و ضربتی برای بازار ارز نداریم

وی در مورد برنامه بانک مرکزی برای بازار ارز گفت: در حال حاضر بازار ارز متعادل است و برنامه ای که در این زمینه داریم، کوتاه مدت نیست، در عین حال هیچ برنامه ضربتی و شوک آور برای بازار ارز نداریم.

عالم اقتصاد – رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که پرداخت ارز به کالاهای اساسی چه شد؟ گفت: در مورد پرداخت ارز به کالاهای اساسی در حال  رسیدگی هستیم و به زودی چگونگی اختصاص ارز به کالاهای اساسی نیز مشخص خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *