انتقاد شدید سایت توکلی از تلاش دوباره برای پلیسی کردن بازار ارز

سایت الف، وابسته به احمد توکلی در یادداشتی زیر عنوان «وضع امروز بازار مسکن و خودرو، نتیجه حضور ۲ماه پيش پلیس در بازار طلا و ارز است» نوشت: اخیرا در اقتصاد ایران تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که برای کارشناسان، حیرت؛ برای شهروندان و فعالان اقتصادی دردسر و برای اقتصاد کشور مصیبت به همراه دارد.

یادداشت نویس الف افزود: تردیدی وجود ندارد آنچه امروز به‌صورت جهش‌های کم سابقه در بازار خودرو و مسکن اتفاق می‌افتد، نتیجه مستقیم پلیسی کردن بازار طلا و ارز در آذر ماه ۹۱ است. در شرایطی که مردم و محافل اقتصادی کشور، حیران از سیاستگذاری‌های اشتباه ماه‌های اخیر هستند، مجلس نیز اخیرا وارد گود شد و روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن، یک فوریت طرحی را تصویب کرد که به موجب آن، عملیات مهار نرخ ارز به دست نیروهای نظامی و اطلاعاتی سپرده می‌شود. مثل روز روشن است تصویب و اجرای این طرح، بازار ارز را هیجانی‌تر و متلاطم‌تر خواهد کرد.
به نوشته سایت توکلی، «منطق عرضه و تقاضا و سازوکار بازار می‌گوید، بدترین تصمیم برای مهار نرخ طلا و ارز، امنیتی کردن بازار است و بهترین تصمیم هم در شرايط فعلي اقتصاد ايران عبارتند از: اولا باثبات و قابل پیش‌بینی کردن رفتار و گفتار و تصمیم‌های مسوولان اقتصادی و ثانیا اعتماد به فعالان اقتصادی، استماع مطالبات آنها و تلاش موثر برای بهبود محيط کسب‌وکار.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *