بلاژویچ به 90 چه گفت؟

برنامه تلویزیونی 90 این هفته دوشنبه 23 آبان 1390 با دعوت از میروسلاو بلاژویچ به دیداری پرداخت که مانع از صعود ایران به جام جهانی 2002 شد.

بلاژویچ سرمربی پیشین تیم ملی و کنونی مس کرمان نخستین میهمان «90» بود که درباره آن بازی حسرت برانگیز، گفت:

به هر حال باخت مقابل بحرین نقطه بدی در کارنامه فوتبالی من بود. با این حال می خواهم بگویم که بازیکنانی که آن روز در اختیار من بودند، حتی 40 درصد توان خود را نداشتند و اگر بحرین جوانمردانه بازی می‌کرد، ما حتما بازی را می‌بردیم، چرا که آن‌ها فقط 30 دقیقه وانمود می‌کردند که مصدومند. من از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم، اما پشت این بازی حوادث مرموزی وجود دارد. هر چند که گفته‌ام حقایق این بازی را در قالب کتاب خاطراتم چاپ می‌کنم، اما همسرم از من خواسته که تا زمانی که زنده هستم، این کتاب را منتشر نکنم، چرا که هنوز خیلی از مسایل آن بازی برایم روشن نیست و درست نیست که ندانسته کسی را متهم کنم.

غم باخت به بحرین را با خودم به گور خواهم برد

در میان صحبت‌های بلاژویچ بخش‌هایی از حرف‌های بازیکنان تیم ملی هم پخش می‌شد.

علی دایی درباره اتفاقات پیش از آن بازی و این که بازیکنان ایران قبل از بازی با بحرین کشک بادمجان خورده بودند، گفت: همه اینها توجیه باخت به بحرین است. خود بازیکن باید بداند که قبل از چنین بازی مهمی کشک بادمجان بخورد یا نه. در مدتی که با بلاژویچ کار کردم چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. او همیشه با جان و دل برای تیم ملی کار می‌کرد، اما فکر می‌کنم عدم مدیریت صحیح او در چند روز قبل از بازی بحرین نقطه منفی کارنامه او در ایران بود.

یحیی گل محمدی هم درباره این بازی گفت: هنوز نمی دانم که چرا بازیکنان تیم ملی قبل از آن بازی این قدر آزاد بودند و علیرضا نیکبخت هم با تایید وجود کشک بادمجان در میان غذاهای سرو شده برای بازیکنان پیش از بازی با بحرین از تلخ بودن شکست مقابل این تیم صحبت کرد.

اما سرمربی سابق تیم ملی با رد صحبت‌های برخی از بازیکنان تیم ملی، گفت: برخی چیزهایی که دوستانمان گفتند، صحت ندارد. من برای همه بازیکنان یک رژیم ورزشی طراحی کرده بودم، اما بازیکنان فکر می‌کردند که بحرین تیم دست و پا بسته‌ای است و به راحتی می‌توانند این تیم را شکست دهند و همین عامل باخت ما بود.

بلاژویچ در ادامه برنامه گفت: من در سن 76 سالگی اصلا احساس پیری نمی کنم و همین الان هم فعالیت زیادی دارم. فوتبال ایران استعدادهای زیادی دارد و می‌تواند در آینده ای نزدیک به قدرت اول آسیا تبدیل شود.

سرمربی کروات درباره صحبت‌هایی که 10 سال پیش در «90» مطرح کرده بود و گفته بود که سرمربی تیم ملی ایران باید پوست کروکودیل داشته باشد، درباره این سوال فردوسی پور که آیا کی روش هم پوست کروکودیل دارد، گفت: شما مربی بسیار خوبی در تیم ملی دارید و من امیدوارم که با او به جام جهانی صعود کنیم. کی روش مانند فرگوسن مربی بزرگی است و می تواند ایران را به پیشرفت برساند.

فردوسی‌پور به شوخی خطاب به سرمربی کروات مس کرمان گفت که مردم ایران نگران شما هستند، چرا که خیلی سیگار می‌کشید و بلاژویچ در پاسخ به او گفت: من هم اینجا به مردم ایران قول می دهم که دیگر سیگار نمی‌کشم. حداقلش این است که در ورزشگاه‌ها سیگار نمی‌کشم، چرا که نگرانی مردم ایران برای من خیلی ارزشمند است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *