تحلیل رئیس اتحادیه طلا از نوسانات بازار

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نوسانات بازار طلا را تحلیل کرد و گفت: تقویت نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزهای معتبر موجب کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.
خبرگزاری فارس: تحلیل رئیس اتحادیه طلا از نوسانات بازار

محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در ارزیابی خود از نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی افزود:مدتی است قیمت طلا در محدوه خاصی در نوسان است نه از سطح ۱۷۰۰ دلار عبور می‌کند و نه به زیر ۱۶۵۰ دلار کاهش پیدا می‌کند، بنابراین عبور از هردو سطح، نوسانات قیمتی را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد:در هفته گذشته هم بالا رفتن نرخ یورو و همچنین عامل کاهش مدعیان شاخص بیکاری، باعث تقویت دلار و در نتیجه کاهش قیمت طلا را به همراه داشت.

کشتی آرای اضافه کرد: در حالی که در اول هفته گذشته هر اونس طلا ۱۶۸۴ دلار داد و ستد می‌شد در اواسط هفته تا هر اونس ۱۶۹۳ دلار افزایش یافت و به علتهای ذکر شده قیمت طلا تا هر اونس ۱۶۵۹ (امروز) دلار کاهش پیدا کرد، بنابراین این هفته با ۲۵ دلار کاهش قیمت هر اونس طلا به ۱۶۵۹ دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در ارزیابی خود از بازار داخلی طلا گفت: در بازار داخلی طلا هم که در اوایل هفته گذشته هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۶۰۰ هزار تومان شروع و تا ۶۲۵ هزار تومان و در اواسط هفته تا ۶۴۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت در حالیکه این عدد امروز ۶۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

به گفته وی، هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۱۳۱ هزار تومان در اول هفته شروع و در اواسط هفته تا ۱۴۲ هزار تومان ادامه پیدا کرد و امروز با کاهش قیمت جهانی هر گرم طلا ۱۸ عیار ۱۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.