تداوم افت تولید خودرو

 تداوم افت تولید خودرو

گروه خودرو – جدیدترین آمار تولید خودرو در کشور باز هم از افت حکایت دارد، افتی که از ابتدای امسال آغاز و هنوز متوقف نشده است.
طبق آماری که وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده، در ۱۰ ماه امسال تولید انواع خودرو در کشور (اعم از سواری و تجاری) افت ۳/۴۶ درصدی را به خود می‌بیند. آمار می‌گوید در ۱۰ ماه سال گذشته یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۲۷۵ دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسیده، حال آنکه طی مدت مشابه امسال این رقم به ۷۵۳ هزار و ۹۴۴ دستگاه کاهش یافته است.

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : در حالت تفکیکی اما تولید خودروهای سواری در ۱۰ ماه امسال با افتی ۶/۴۶ درصدی روبه‌رو شده، به نحوی که تیراژ سواری‌ها از یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۵۰۹ دستگاه سال گذشته به ۶۴۶ هزار و ۹۲۴ دستگاه کاهش یافته است.
همچنین آمار نشان می‌دهد خودروهای تجاری (مینی‌بوس، میدل باس و اتوبوس) نیز با افت ۲/۸۲ درصدی در ۱۰ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو شده‌اند. تجاری‌سازان در ۱۰ ماه امسال تنها ۹۳۹ دستگاه مینی‌بوس و میدل باس و اتوبوس به تولید رسانده‌اند و تیراژ کامیونت، کامیون و کشنده‌های تولیدی آنها نیز فقط ۱۴ هزار و ۶۳۲ دستگاه بوده است. این آمار از افت ۵/۴۹ درصدی کامیون و کامیونت و کشنده نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته حکایت می‌کند.
خودروسازان در تولید وانت نیز توفیقی نداشته‌اند، به نحوی که در ۱۰ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تیراژ این محصول با افتی ۸/۴۲ درصدی روبه‌رو شده است.
با توجه به آمار مذکور باید اذعان کرد که اوضاع تولید در صنعت خودرو کشور هنوز عادی نشده و خودروسازان راه درازی برای رسیدن به روزهای خوب گذشته دارند. این در شرایطی است که بازار نیز اوضاع و احوال مناسبی ندارد و قیمت‌ها همچنان بالا مانده‌اند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.