تصویربرداری از سطح شهر برای رصد وضعیت جامعه

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا، در نشست خبری هفته نیروی انتظامی با اعلام رصد وضعیت اخلاقی جامعه از طریق دوربین‌های شهری گفت: با تصویربرداری از سطح شهر در ماه‌های مختلف وضعیت اجتماعی را رصد می‌کنیم. اگرچه این کار اخلاقی نیست؛ اما مجبوریم این کار را برای رصد وضعیت انجام دهیم.

جمع‌آوری ماهواره بدون حکم قضایی جرم است
به گزارش مهر، فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد جمع‌آوری ماهواره بدون حکم قضایی گفت: گاهی اوقات ماهواره‌ها در حریم خصوصی یا مشاعات قرار دارند. در هر دو صورت ماموران باید با حکم قضایی وارد عمل شوند و حق ندارند بدون حکم اقدام به جمع‌آوری ماهواره کنند.
وی افزود: در تهران و در بیشتر عملیات‌ها نماینده دستگاه قضایی نیز حضور دارد یا برای مشاعات حکم منطقه‌ای و عمومی صادر می‌کند. به ماموران توصیه کرده‌ایم برای جمع آوری ماهواره وارد حریم خصوصی و منازل افراد نشوند.
سردار احمدی مقدم به طرح کنترل مرز اشاره کرد و گفت: امروز ۹ فروند هواپیما برای کنترل و شناسایی در کویر داریم و به زودی ۱۰ فروند دیگر نیز خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن اینکه از انواع کایت‌های موتوردار و جایروپلن استفاده می‌کنیم. به زودی شاهد استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای کنترل مرزهای دریایی و زمینی خواهیم بود.
وی همچنین گفت: همزمان با اجرای طرح امنیت اخلاقی در سواحل شمال کشور شاهد کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی هستیم. وی ادامه داد: در حوزه امنیت اخلاقی و اجرای طرح عفاف و حجاب شاهد بهبود ظاهر افراد بوده و ادارات نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.