تهران در حال تبدیل شدن به پول است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: تهران در حال تبدیل شدن به پول است و بسیاری از فضاهای سبز انبوه شهر دچار مشکل شده است.

به گزارش مهر، احمد مسجد جامعی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران نسبت به تخریب فضاهای سبز انبوه در پایتخت هشدار داد و گفت: بسیاری از گلوگاههای تنفسی تهران مانند اوین درکه در حال تخریب است که اگر این فضاهای ارزشمند را از دست بدهیم قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه پایتخت 7 رود دره دارد که از سرمایه های کلان پایتخت است افزود: متاسفانه بسیاری از درختان و باغات مهم پایتخت در حال تخریب است مانند باغ فخرالدوله و بوستان استاد محیط طباطبایی در بهارستان که درختان 200 تا 300 ساله از بین رفت.

مسجدجامعی با بیان اینکه تهران بجز زیبایی ظاهر به زیبایی باطن نیز نیاز دارد، گفت: متاسفانه فضاهای سبز انبوه تهران در حال نابودی است و تهران در حال تبدیل شدن به پول است و متاسفانه این تخریبها موجب سرمایه گذاری در شهر نیز نمی شود.

هیربد معصومی معاون شهردار تهران نیز در پاسخ به مسجد جامعی گفت: ما در شهرداری قصد شهرفروشی نداریم و تلاش می کنیم شهرداری به درآمدهای پایدار برسد.

وی اظهار امیدواری کرد: در صورت تحقق برنامه 5 ساله 30 تا 40 درصد درآمدهای پایتخت درآمدهای پایداری باشد.

معصومی ادامه داد: بیشتر شهرها نیازهای مالی خود را از صدور پروانه کسب می کنند که ما تلاش کردیم طی یک برنامه 5 ساله تامین درآمدها از منبع صدور پروانه را به زیر 30 درصد برسانیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *