تیبا 20 میلیون شد، 206 به 50 میلیون رسید

دنیای اقتصاد – در حالی که به نظر می‌رسد دولت به زودی قیمت خودرو را آزاد خواهد کرد، از بازار خبر می‌رسد منحنی قیمت‌ها همچنان روندی صعودی دارد و دلالی بیش از پیش رونق گرفته است. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر کمتر مشتری واقعی‌اي اقدام به خرید خودرو می‌کند و به جای آنها، این دلال‌ها هستند که جولان می‌دهند و با خرید و احتکار خودرو، قیمت‌ها را بالا می‌برند. کارشناسان معتقدند وضعيت آينده قيمت‌ها در بازار خودرو بستگي به سياست فروش خودروسازان پس‌از شفاف شدن سياست كلي دولت دارد.

تیبا 20 میلیون شد، 206 به 50 میلیون رسید
دلال‌ها پشت فرمان بازار خودرو

گروه خودرو – در روزهایی که بازار خودرو به دست دلالان افتاده و کمتر مشتری واقعی جرات قدم گذاشتن به بازار را دارد، قیمت‌ها همچنان بالا می‌روند و حالا دیگر پراید خودرویی 5/17 میلیونی است و پژو 206 نیز محصولی 50 میلیونی.


آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر خرید و فروش خودرو رونق واقعی ندارد و بیشتر آنهایی که خودرو در این روزها می‌خرند، دلال و واسطه اند نه مصرف‌کننده واقعی. از همین روست که قیمت‌ها نیز در دو هفته گذشته روندی به شدت صعودی گرفته‌اند و گويا به این زودی‌ها نیز متوقف شدنی نیستند. كارشناسان معتقدند با توجه به آنکه طی هفته‌های باقی‌مانده تا انتهای سال، مشتريان واقعی نیز روانه بازار خواهند شد تقاضای خرید خودرو رشد خواهد کرد و اگر عرضه خودروها مناسب نباشد، قیمت‌ها باز هم بالا خواهند رفت.
در حال حاضر تیراژ خودروهای تولید داخل کاهشی شدید را به خود می‌بیند و قیمت‌ها نیز رشد زيادی کرده‌اند و بازار شرایطی بسيار آشفته دارد. در این آشفته بازار اما دلال‌ها و واسطه گران سود می‌برند و مشتريان واقعی باید نظاره‌گر ماجرا باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *