جزئیات توطئه بزرگ علیه عراق، پای قطر، امارات و سعودیها در میان است

منابع امنیتی عراق از دستگیری 500 نفر از اعضای یک گروه مسلح وابسته به حزب منحل شده بعث و ادامه پیگرد بعثی هایی خبر دادند که با توطئه براندازی دولت منتخب پس از خروج نظامیان آمریکایی مرتبط هستند.
به گزارش دانش روز به نقل از مهر به نقل از العالم، منابع امنیتی هدف اصلی این گروه را براندازی دولت نوری مالکی پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق اعلام کرده اند.

به گفته مسئولان امنیتی عراقی برخی کشورها از جمله قطر، امارات و عربستان از این گروه بعثی حمایت می کردند.
 
سیف الاسلام قذافی در پس پرده توطئه بزرگ

بر اساس این گزارش، شورای انتقالی لیبی به دولت عراق اطلاعات مفصلی را در ارتباط با حمایت “سیف الاسلام قذافی” از این گروه داده است.
 
“محمود جبریل” رئیس دفتر اجرایی شورای انتقالی لیبی در سفر اخیر خود به بغداد اطلاعات مفصلی را به دولت عراق داد.
این اطلاعات بر اساس اسناد کشف شده در ساختمان دستگاه اطلاعاتی قذافی در طرابلس به دست آمده بود.
 
مسئولان عراقی با ارایه اسنادی تاکید کردند که هدف این گروه، دست زدن به اقدامات خشونت آمیز و نافرمانی مدنی پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق، برای سرنگونی دولت نوری المالکی و ضربه زدن به فرایند سیاسی این کشور بود.
 
وزارت کشور عراق با اشاره به اینکه این افراد در نقاط مختلف عراق دستگیر شده اند، اعلام کرد بیشتر این افراد در مناطق جنوبی عراق دستگیر شده اند.
 
به گفته منابع امنیتی، این تعداد دستگیر شدگان فقط 75 درصد از کل افراد تحت تعقیب را تشکیل می دهند؛ و هزار نفر در ارتباط با این پرونده تحت پیگرد قرار دارند.
 
یافته ها همچنین از ارتباط حزب منحل بعث عراق با القاعده حکایت دارد.
 
از سوی دیگر سردبیر روزنامه السیاسه عراق از ارتباط فهرست العراقیه با رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به روند سیاسی پرده برداشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *