خبرنگار صداوسیما در نیویورک برای مرخصی به تهران امد!

درحالیکه جنبش مردمی والستریت به روزهای اوج خود نزدیک می شود در اقدامی عجیب و سئوال برانگیز خبرنگار و مدیردفترصداوسیما در نیویورک برای مرخصی یک ماه ونیمه به تهران امده است.

به گزارش دانش روز به نقل از جهان خبرنگار صدا و سیما دیروز به همراه خانواده خود بعد از حدود یک سال و نیم اقامت در نیویورک به برای استراحت یک هفته ای به وین سفر کرده و از آنجا برای یک مرخصی یک ماهه سفر کرد.

جنبش والستریت که حدود دوهفته پیش در نیویورک اغاز شد رفته رفته به شهرهای دیگر امریکا و پس از ان به کشورهای دیگر اروپایی گسترش یافته و این روزها به اوج خود رسیده است.

امریکا هم که دراین مخمصه تاریخی گرفتار شده است اتهامی بزرگ را براساس سناریویی هالیوودی به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده و حتی این مسئله تا شورای امنیت نیز پیش برده است وبا توجه به این شرایط هم اکنون دفتر نیویورک صداو سیما به محلی راهبردی برای دفاع از نظام و بهره برداری تاریخی از جنبش مردمی در امریکا و کشورهای سرمایه داری تبدیل شده و خالی شدن یک ماه ونیمه ان بسیار بسیار تعجب برانگیز به نظر می رسدو معلوم نیست مسئولان  سازمان صداو سیما چگونه چنین تصمیمی اتخاذ کرده اند!

درسفریک هفته گذشته مقام معظم رهبری به کرمانشاه نیز موضوع جنبش والستریت در صدر موضع گیریهای ایشان قرار گرفته است که این نیز نشانی دیگر از اهمیت موضوع برای جمهوری اسلامی و کارتبلیغی پرفشار در این زمینه است.

اما مطلب دیگری که در این بین جلب توجه می کند اجازه رفت و امد به خبرنگار صداو سیما در طول ماموریتش به نیویورک است که بعد از حدود یازده سال از افتتاح دفتر خبری نیویورک توسط بیژن نوباوه وطن برای نخستین بار صورت می گیرد.

دراین مدت چون دولت امریکا به بیژن نوباوه وطن و مرتضی غرقی خبرنگار دیگر صدا و سیما درنیویورک ویزای c-۲یعنی یک بار ورود می داد انها مجبور بودند برای حفظ منافع ملی سختی اقامت پنج تا شش ساله در امریکا را بپذیرند وتا پایان ماموریت به کشورمان باز نگردد اما معلوم نیست ایا اتفاق خاصی در روابط رسانه ای و دیپلماتیک تهران – واشنگتن افتاده است که برای نخستین بار به خبرنگار صداوسیما در نیویورک ویزای عادی داده اند که می تواند در طول ماموریت خود ورود و خروج چند باره به امریکا داشته باشد!

بنابراخباررسیده از نیویورک دارابی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در نیویورک نیز بشدت بدنبال اخذ چنین ویزایی بوده اما تاکنون موفق نشده است.

منوچهر متکی وزیراسبق امورخارجه حدود دوسال پیش در پاسخ به سئوال برخی خبرنگاران درخصوص علت محدودیت صدور ویزای عادی برای خبرنگار صداو سیما در نیویورک گفته بود.. دولت امریکا شرط گذاشته است که فقط درصورتی این کار را انجام می دهد که تهران هم به فرد امریکایی پیشنهادی انها برای ریاست خبرگزاری اسیوشیتد پرس درایران مجوز دهد و ویزای عادی صادرکند .
حالا سئوال دیگر هم این است … ایا به فرد پیشنهادی امریکا به عنوان رییس خبرگزاری اسیوشیتد پرس در تهران مجوز و ویزای عادی داده شده است که امریکایی ها درقبال ان چنین امتیازی داده اند یا ماجرا چیز دیگری است و درمحدوده ای شخصی می گنجد!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.