دادن پرچم ایران به مشایی غیر‌قابل توجیه است

فیروزآبادی: دادن پرچم ایران به مشایی غیر‌قابل توجیه است
آیت الله مکارم شیرازی: برای تبلیغات انتخاباتی از بیت‌المال استفاده نکنید

تذکر انتخاباتی فیروزآبادی به احمدی‌نژاد

با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات، فعالیت کاندیداهای احتمالی ریاست‌ جمهوری نیز شدت گرفته است و در این میان توجه همه محافل سیاسی به کاندیدای دولت است که هنوز به طور رسمی معرفی نشده، اما به نظر می‌رسد به صورت چراغ خاموش فعالیت‌هایشان را دنبال می‌کنند که می‌توان به عنوان نمونه به حضور مشایی در کنار احمدی‌نژاد در سفر استانی سمنان و دادن پرچم ایران به او و همچنین برگزاری همایش ۱۰۰ هزار نفری تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استادیوم آزادی اشاره کرد که موجب انتقاد بسیاری از فعالان سیاسی شده است تا جایی که منتقدان این اقدامات دولت را سوءاستفاده از امکانات دولتی در انتخابات عنوان کرده بودند که پیش‌تر آملی لاریجانی، رییس قوه‌قضائیه گفته بود که استفاده از امکانات دولتی و دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد کار انتخاباتی جرم است و خاطیان تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : در تازه‌ترین مورد، اما سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه مسوولان مراقبت کنند اقدامی انجام ندهند که سبب تنش در جامعه شود، می‌گوید که انجام بازی تبلیغاتی اقدام تحویل پرچم و نماد ملی کشور از سوی ریاست‌جمهوری به مشایی در سمنان غیرقابل توجیه است. آیت‌الله مکارم نیز با اشاره به همایش ۱۰۰هزار نفری دولت توصیه کرده است که برای تبلیغات انتخاباتی از بیت‌المال استفاده نکنید.

برای تبلیغات انتخاباتی از بیت‌المال استفاده نکنید

در همین حال آیت الله مکارم شیرازی، در مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: حضور پرشور، صادقانه، پرهیز از شعارهای غیر‌واقعی و دروغین، وعده‌های غیر‌قابل عمل، عدم تخریب یکدیگر و عدم استفاده از بیت‌المال برای تبلیغ انتخاباتی از جمله بایسته‌های این عرصه است. به گزارش خبرگزاری حوزه، وی خاطرنشان کرد: اخیرا شنیده شده به بهانه تجلیل از دستگاه‌های فعال در سفرهای نوروزی از طرف سازمان میراث فرهنگی یک میتینگ انتخاباتی ترتیب داده شده است؛ چرا این چنین برخی سعی می‌کنند کارهای خود را در قالب دیگر بیان کنند؛ در حالی که مشخص است که چرا این مراسم به یک میتینگ تبلیغاتی و انتخاباتی با صرف این هزینه‌ها مبدل شده است. این مرجع تقلید اظهار کرد: به هوش باشیم که نتیجه انتخابات، تاثیر بسیاری در سرنوشت کشور دارد و هنوز غربی‌ها منتظر نتایج این انتخابات هستند که اگر این حضور پرشور مردم را در این عرصه ببینند نتایج بسیاری برای ادامه روند تقابل با آنها خواهیم گرفت. اهداف سیاسی رییس‌جمهور از رفتن به سفرهای استانی
همچنین یک عضو هیات‌رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه سفرهای استانی دولت در شرایط کنونی نتیجه‌ای جز صرف بیت‌المال ندارد، گفت: متاسفانه هدف دولت از سفرهای استانی در شرایط کنونی جمع‌آوری رای برای کاندیدای مورد نظرش است. ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اقدامات اخیر دولت در برگزاری سفرهای بی نتیجه استانی، گفت: مردم باید بدانند که در مدت زمان کوتاه امکان اجرا و بهره‌برداری هیچ‌گونه طرحی از سوی دولت وجود ندارد و هدف دولت در سفر اخیرش به سمنان تنها جنبه سیاسی دارد. نکو با انتقاد از حضور مشایی در سفر استانی دولت به سمنان، افزود: حضور چنین افرادی در سفر نشان‌دهنده تفکر و هدف احمدی‌نژاد از این‌گونه سفرها است، از این‌رو این موضوع شفاف است که دولت در این سفرها تنها به دنبال مطرح کردن کاندیدای خود بوده و اقدامات کنونی احمدی‌نژاد از اخلاق به دور است. وی با اعلام اینکه سفرهای تبلیغاتی دولت تنها احساس بدبینی را میان مردم افزایش می‌دهد، تصریح کرد: دولت در مدت زمان کوتاه به جای این‌گونه اقدامات باید کارهای نیمه تمام خود را به پایان برساند. نکو با انتقاد از برنامه دولت در برگزاری همایش ۱۰۰ هزار نفری تقدیر از فعالان نوروزی، یادآور شد: در چند وقت اخیر از سوی دولت شاهد یکسری ریخت و پاش‌هایی هستیم که این موضوع را می‌توان در برگزاری گردهمایی جزیره کیش مشاهده کرد.این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه هزینه کردن بیت‌المال از سوی دولت در جنبه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی تنها نمک بر زخم مردم می‌پاشد، گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط باید جلوی این‌گونه اقدامات دولت را بگیرند، از طرف دیگر دولت هم باید به دنبال حل مشکلات مردم باشد. عضو هیات‌رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با اعلام اینکه متاسفانه برخی رسانه‌ها به بنگاه‌های تبلیغاتی برای اقدامات دولت تبدیل شده‌اند، یادآور شد: سازمان‌های مربوطه باید در عملکرد این رسانه‌ها تجدید نظر کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.