در صورت حضور هاشمی و خاتمی پیروزی اصلاح طلبان قطعی است

رئیس‌جمهور می‌خواهد مشایی را به ملت تحمیل کند،

در صورت حضور هاشمی و خاتمی پیروزی اصلاح طلبان قطعی است ، هاشمی مترصد وضعیت نامزد دولت است
از مهمترین اخبار انتخاباتی امروز رسانه‌ها می‌توان به دعوت‌ انتخاباتی فعالان اجتماعی سوم تیری برای غلامحسین الهام و همچنین انتقاد لنکرانی از نحوه مدیریت اقتصادی دولت و تغییرات ائین نامه جدید شورای نگهبان اشاره کرد.

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : به گزارش خبرگزاری مهر اخبار موثق و غیر موثق حول انتخابات و کاندیداهای احتمالی آن هر روز در رسانه های کشور منتشر می شود. خبرگزاری مهر برخی از مهمترین این اخبار را به صورت روزانه منتشر می کند.

رئیس‌جمهور می‌خواهد مشایی را بر ملت تحمیل کند

باشگاه خبرنگاران: اسدالله بادامچیان در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور مشایی در انتخابات و رد صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: بنده نمی‌توانم از طرف شورای نگهبان صحبت کنم و به خودشان مربوط است اما شیوه رئیس‌جمهور در نوع مطرح کردن یک نفر از سوی خودش را بسیار برای آن طرف مضر می‌دانم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر احتمال رد صلاحیت این فرد(مشایی) از سوی شورای نگهبان ادامه داد: رئیس‌جمهور می‌خواهد وی را بر ملت تحمیل کند.

طرفداران روحانی‌، اطرافیان تکنوکرات‌ هاشمی‌اند/ هاشمی مترصد وضعیت نامزد دولت است

هفته‌نامه مثلث: عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی، در خصوص احتمال آمدن هاشمی به عرصه رقابت های انتخاباتی ۹۲ با بیان اینکه سن آقای هاشمی بالاست، او ۷۹ یا ۸۰ سال دارد و به‌لحاظ فیزیکی تحرک برایش خیلی سخت است، گفت: درباره کاندیداتوری هاشمی به یک دلیل اینقدر با اطمینان صحبت نمی‌کنم. آقای هاشمی مترصد این است که ببیند وضعیت نامزد دولت چه می‌شود.

عبدی همچنین در خصوص آرایش اردوگاه اصلاح طلبان با احتمال نامزدی جهانگیری و عارف و روحانی، افزود: یک بخشی به سمت آقای عارف می‌روند و یک بخش هم از آقای جهانگیری حمایت می‌کنند؛ حتی آقای قالیباف هم می‌تواند حمایت بخش‌هایی از بدنه اصلاحات را به خود جلب کند یعنی ممکن است برخی‌ فکر کنند شانس پیروزی یک نفر بیشتر است، بنابراین ممکن است از او حمایت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تکنوکرات‌های اطراف هاشمی طرفدار حسن روحانی‌ هستند، ادامه داد : گمان نمی‌کنم بدنه اصلاحات خیلی به سمت ایشان بیاید. به دلیل اینکه آقای روحانی به لحاظ سنتی اساسا در جریان اصلاحات تعریف نمی‌شود و خودش هم دوست ندارد چنین اتفاقی بیفتد.

 در صورت حضور هاشمی و خاتمی پیروزی اصلاح طلبان قطعی است

ایلنا: محمد رضا خباز نماینده سابق مردم کاشمر در مجلس هشتم در خصوص صحبت‌های اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: صحبت‌های اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی‌‌ همان صحبت‌هایی بوده است که قبلا در دیدار با ما نیز بیان داشته بودند و این نشان می‌دهد که ایشان حساسیت حضور در انتخابات را بیشتر از گذشته درک کرده‌اند.

خباز صحبت‌های اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کاندیدای حداکثری اصلاح طلبان در انتخابات آقایان خاتمی و هاشمی هستند و اگر یکی از این دو نفر در انتخابات شرکت کنند، پیروزی آن‌ها قطعی است.
حداد: از تجربیات خاتمی و هاشمی برای دولت آینده استفاده می‌کنم

ایلنا : غلامعلی حدادعادل ، با بیان اینکه رئیس جمهورهای گذشته همچون خاتمی و هاشمی به دلیل محاسنی که داشته‌اند رای آورده‌اند و رئیس جمهور شده‌اند گفت:حتما از تجربیات آن‌ها برای دولت آینده استفاده می‌کنم.

وی با اشاره به سخن رهبری که نقاط قوت و ضعف دولت‌ها را بشناسید بیان کرد: این طور نیست که تا الان دنیا تاریک بوده والان بخواهد یک دفعه آفتاب طلوع کند، گذشتگان هم توانایی‌های داشتند که صرف درست کردن کشور کردند.

لنکرانی: این دولت در اقتصاد همان روش دولت های قبلی را رفت/ ماجرای خانواده لنکرانی

فارس: محمد باقر لنکرانی گفت: انتقاد ما به مدیریت دولت دهم آنجایی است که می‌بینیم در عرصه صنعت همان مدیران دولت کارگزاران به کار گرفته می‌شوند و انتقاد ما این است که در عرصه اقتصاد مدلهایی که سایرین قبل از سال ۸۴ به کار گرفته‌اند به عنوان مبنا گذاشته می‌شود.

لنکرانی با اشاره به اینکه از سال ۵۶ جدا از پدرش که در آمریکا سکونت دارد زندگی می کند گفت : در قبل از پیروزی انقلاب به علت اینکه شرایط شغلی پدرم در ایران فراهم نبود ، به آمریکا مهاجرت کرد و تا سال ۵۶ بنده در آمریکا زندگی می کردم .

وی افزود : بعد از گذشت یکسال مادرم با توجه به شرایط زندگی در امریکا تصمیم به بازگشت به ایران را گرفت که ما هم همراه ایشان به کشور بازگشتیم .

دعوت‌ انتخاباتی  فعالان اجتماعی سوم تیری برای غلامحسین الهام

فارس : جمعی از فعالان اجتماعی که خود را «وابسته به جبهه گفتمانی سوم تیر» معرفی کردند، در نامه‌ای خواهان نامزدی غلامحسین الهام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شدند.

روحانی : درباره ائتلاف با ۳کاندیدای اصلاح‌طلب با بنده صحبتی نشده است

تسنیم : حجت‌الاسلام حسن روحانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره انتشار اخباری مبنی بر ائتلاف انتخاباتی شما با اسحاق جهانگیری، محمدرضا عارف و محسن مهرعلیزاده، اظهار داشت: صحبتی در این زمینه با بنده نشده است.

وی افزود: بنده قطعاً در انتخابات حضور خواهم یافت.

تغییرات آئین‌نامه جدید شورای نگهبان

تسنیم : عباسعلی کدخدایی با اشاره به اصل ۱۱۵ قانون اساسی که شرایط احراز صلاحیت اشخاص برای ریاست جمهوری را متذکر می شود  گفت : نیازمندیم که در این زمینه معیارهایی را ملموس‌تر و عینی‌تر داشته باشیم.

وی افزود : ما این شرایط را در چند جلسه شورای نگهبان مطرح کردیم و پیشنهاد شد که یک آیین‌نامه و دستورالعمل داخلی تنظیم شود و در زمانی که اسامی از سوی وزارت کشور برای ما ارسال می‌شود ما بتوانیم همفکری و رویه هماهنگ را در بین اعضای شورای داشته باشیم.
تعریف رجل سیاسی/ قانون شکنان تائید صلاحیت نمی شوند

کدخدایی  در پاسخ به اینکه رجل سیاسی بودن چطور احصا می‌شود و فرد چطور می‌تواند رجل سیاسی و مذهبی باشد گفت : کسانی که بتوانند از عهده مباحث کلان سیاسی روز برآیند و تجزیه و تحلیل روشنی داشته باشند و افراد و یا مقامات اجرایی آن‌ها را طرف مشورت قرار دهند.

وی همچنین درباره موضع شورای نگهبان در قابل فتنه گران گفت : فتنه‌ای که شکل گرفت یک  افردای بودند که به حسب وضعیت شخصی خودشان این مسئله را شروع کردند و عده‌ای هم از آن‌ها دنباله‌روی کردند. طبیعتا کسانی که این رفتارهای قانون‌شکنانه را داشتند، صلاحیتشان محل تردید خواهد بود و انتظار نداشته باشند که با دسته گل به استقبال‌شان برویم. شورای نگهبان ملاک‌های قانونی اساسی را دارد و این شرایط باید برایش احراز شود.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.