رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی و حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب

رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در جامعه ایجاد شوک کرد، هاشمی اعتراض نمی‌کند و در کنار رهبری خواهد بود،  انتخابات را از نام هاشمی به گزینه مورد نظر ایشان معطوف خواهیم کرد ، پس از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی بسیاری از اطرافیان آقای هاشمی منتظر حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب هستند
معاون پارلمانی مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اگر درباره آقای هاشمی بحث سن و سال است باید درباره سلامت جسمی برخی افراد هم این موضوع مدنظر باشد گفت: هاشمی به تصمیم شورای نگهبان اعتراض نخواهد کرد و حامیان او هم از صدور حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب ناامید نیستند.

دنیای اقتصاد – حجت‌الاسلام علی‌عسگری در گفتگو مهر درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی شورای نگهبان اظهار کرد: برداشت بنده این است که رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی بزرگترین رد صلاحیت پس از پیروزی انقلاب است، چون رئیس مجلس و رئیس جمهور اسبق، رئیس خبرگان رهبری سابق و رئیس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام رد صلاحیت شده است. آیت الله هاشمی رفسنجانی آبروی خودش را در کف دست گرفت و ایثارگرانه ثبت نام کرد تا حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب شکل گیرد.

وی افزود: آنچه مسلم است این است که آقای هاشمی همواره در کنار امام و رهبر معظم انقلاب بوده است و همچنان در کنار رهبری نظام خواهد بود.

معاون پارلمانی مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شرایط آقای هاشمی پس از احراز نشدن صلاحیتش از سوی شورای نگهبان تصریح کرد: آیت الله هاشمی بیشتر از هر زمان دیگری بشاشیت دارد و سرزنده و خوشحال است و قطعا از مردمی که پس از حضور وی در انتخابات ابراز مسرت و خوشحالی کردند قدردانی خواهد کرد.

رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در جامعه ایجاد شوک کرد

وی ادامه داد: اقدام شورای نگهبان در اعلام رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در جامعه ایجاد شوک کرد و بسیاری از دلسوزان و نخبگان نظام درباره این اقدام سوالات بسیاری را مطرح می کنند.

عسگری با تاکید بر این که در جایگاه روحانیت بحث سن و سال مطرح نبوده و نیست گفت: مراجعی داشتیم نظیر آیت الله اراکی که در ۱۰۰ سالگی پذیرای مرجعیت شده اند. حضرت امام هم با سن و سال بالا با سرزندگی و نشاط کشور را رهبری می کردند و امروز هم رهبر معظم انقلاب که تفاوت سنی ایشان با آقای هاشمی چند سال است به خوبی رهبری نظام را برعهده دارند. ضمن این که شخص آقای جنتی هم در سن و سالی بالاتر از آقای هاشمی پذیرای مسئولیتی سنگین است.

وی ادامه داد: پس از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از سوی شورای نگهبان مهمترین موضوع این است که برخورد اقناعی با مردم صورت گیرد چرا که از یک طرف رهبر معظم انقلاب تاکید بر تحقق حماسه سیاسی دارند و از طرفی کسانی مخالف این موضوع عمل می کنند.

رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی و حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب

نماینده سابق مجلس با بیان این که بسیاری از اطرافیان آقای هاشمی منتظر حکم رهبر معظم انقلاب هستند و از این موضوع ناامید نیستند گفت: در عین حال تابع قانون هستیم و برای پیشرفت نظام هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد. اگر آقای هاشمی در عرصه انتخابات حضور داشته باشند با سرزندگی و نشاط پای او خواهیم ایستاد در غیر اینصورت انتخابات را از نام هاشمی به گزینه مورد نظر ایشان معطوف خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت موج حاصل آمده از حضور آقای هاشمی به تحلیل برود . سازمان رای ایجاد شده برای ایشان در افکار عمومی یک سرمایه اجتماعی کم نظیر است و نخواهیم گذاشت این سرمایه اجتماعی از انقلاب و رهبری گرفته شود. انتظار معقول حاصل آمده در بین مردم هم همین را اقتضاء می کند.

وی یادآور شد اگر بحث درباره آقای هاشمی سن و سال است باید به سلامت جسمی برخی افراد هم این موضوع کشیده می شد در عین حال حامیان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با متانت و صبر و در چارچوب قانون پی جوی مطالبات خود خواهند بود و نخواهند گذاشت که دشمنان نظام و انقلاب شاد شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای هاشمی نسبت به تصمیم شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی اعتراض خواهد کرد یا خیر گفت: فکر نمی کنم ایشان اعتراض کند چون کاری که انجام داده برای رضای خدا بوده و سعی کرده که حماسه سیاسی مورد نظر رهبری شکل بگیرد. هم آمدن آقای هاشمی حماسه بود و هم اخلاق مدارانه عمل کردنش برای برخی درس آموز می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.