رکود بازار اجاره‌بها در ماه پایانی سال

به گزارش خبرنگار مهر، باوجود نوسان قیمتها در بخش خرید و فروش مسکن، اما بازار اجاره بها هنوز با تغییرات قیمتی زیادی مواجه نشده که البته زمان نامناسب اجاره یکی از دلایل آن است، زیرا اغلب نقل و انقالات از خردادماه تا شهریورماه انجام می گیرد، بنابراین بیشترین نوسان قیمت در اجاره مربوط به نیمه اول سال است.

در حال حاضر آپارتمان‌هایی که به اجاره گذاشته شده اند تغییرات قیمتی چندانی در چند ماهه گذشته نداشته اند اما مستاجران نسبت به آینده این بازار ابراز نگرانی می کنند، زیرا هرساله در فصل اجاره بها قیمتها با نوسان بیشتری همراه هستند.

همچنین مالکان کمتری در ماه پایانی سال نسبت به اجاره واحد خود تمایل دارند و سعی می کنند که در نیمه اول سال با قیمت‌های گران تری واحد خود را اجاره دهند و یا اینکه قبل از اسفندماه آپارتمان خود را تعیین تکلیف کنند.

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : یکی از فعالان بازار مسکن در این باره گفت همه ساله در اسفندماه با کاهش مراجعان به بنگاه روبرو هستیم، مگر اینکه شرایط خاصی برای متقاضی بوجود آمده باشد. در واقع برخی از متقاضیان در این اسفند ماه به بنگاه مراجعه می‌کنند و به سرعت می خواهند تا آپارتمان مناسبی را تهیه کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.