سرمربی تیم ملی کره: صادقانه بگویم از ایران بیشتر از ازبکستان بدم میاد

پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم لبنان در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشته است. درهمین رابطه سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در گزارش خود در خصوص بازی‌های مقدماتی جام جهانی نوشت که ایران در بازی مقابل لبنان فرصت‌های بسیاری را از دست داد.

بازتاب گسترده پیروزی های تیم ملی ایران

دنیای اقتصاد – سایت فیفا درخصوص این دیدار نوشت: ایران مقابل لبنان در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی به یک پیروزی راحت دست پیدا کرد. ایرانی‌ها در این دیدار موقعیت‌های گلزنی فراوانی از دست دادند. در دقیقه ۳۹ این دیدار محمدرضا خلعتبری دروازه لبنان را باز کرد. پس از آن جواد نکونام قبل از پایان نیمه نخست گل دوم ایران را به ثمر رساند و قوچان نژاد گل سوم را یک دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم به ثمر رساند. نکونام بار دیگر در دقیقه ۸۶ برای ایران گل زد.این سایت همچنین از تیم‌های کره جنوبی و استرالیا هم به عنوان تیم‎هایی یاد کرد که به بردهای مهمی دست پیدا کردند. کره‌جنوبی با یک گل مقابل ازبکستان به برتری رسید و استرالیا با نتیجه ۴ بر صفر از سد اردن گذشت.

کی‌روش: سعی می‌کنیم جام جهانی را از کره به خانه بیاوریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: سعی می‌کنیم با برتری در سئول جام جهانی را از این کشور به ایران بیاوریم.
کارلوس کی‌روش بعد از پیروزی چهار بر صفر برابر لبنان در نشست خبری اظهار کرد: در درجه اول این برد را به بازیکنانم تبریک می‌گویم، از ابتدا تا انتهای بازی با شور و اشتیاق و مسوولیت‌پذیری بازی کردند و زدن چهار گل در هر بازی سخت است و باید این را همیشه در خاطر داشته باشیم؛ ولی در اواخر مسابقه می‌توانستیم یک گل دیگر هم بزنیم. بازی با کره مهم‌ترین بازی تیم ایران است. بازی با کره مسابقه‌ای است که باید در ۲ زمین انجام بدهیم. وی ادامه داد: یک زمین بازی ایران و کره جنوبی است و زمین دیگر بازی قطر و ازبکستان و من به تیم خودم اطمینان دارم و سعی می‌کنیم از کره صعود مستقیم به جام جهانی را به خانه بیاوریم. کی‌روش در مورد اینکه دو هفته است مردم ایران را شاد کردید و تیم ملی را خوب شناخته‌اید و دیدگاه‌ شما به لیگ برتر عوض شده که به این نتیجه رسیدید و اینقدر موفق بودید، گفت: سوال سختی پرسیدید و نظر شخصی خودتان را گفتید و من با شما موافقم.

ائتلاف کره و ازبکستان مقابل تیم ملی فوتبال ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درمورد اینکه بازی با قطر حساس‌تر بود یا اینکه این مسابقه برای شما حساس‌تر بود، اظهار کرد: من دوباره تکرار می‌کنم و سختی فوتبال را نمی‌خواهم دوباره شرح بدهم. یکسری شناختی از فوتبال ندارند. بازی کاملا متفاوتی در قطر  داشتیم و آن تیم می‌خواست بیشتر به ما حمله کند و می‌خواستیم به ضد حملات توجه کنیم. در ایران مقابل لبنان بازی کاملا متفاوت بود و باید ۱۰۰ متر طول و ۶۵ متر عرض زمین را می‌دویدیم و بیشتر می‌دویدیم تا گل بزنیم. تمامی بازیکنان در تک تک لحظه‌ها ریسک زیادی در بازی کردند تا به این نتیجه خوب برسند.
کی‌ روش در مورد اینکه برگزاری همزمان بازی آخر به دلیل نامه‌‌اش به فیفا بود و فکر می‌کند قطر فوتبال پاکی انجام بدهد، گفت: من نگران این مساله نیستم و تیم ملی قطر به عنوان تیمی که خودش را برای میزبانی جام جهانی آماده می‌کند، مطمئنا برای دفاع از حیثیتش بازی می‌کند.

سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی: امیدوارم ازبکستان صعود کند

«چوی کانگ – هی» گفته می‌خواهد با شکست ایران امیدهای این تیم را برای راهیابی مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از بین ببرد. وی دلیل این کار را بدرفتاری ایرانی‌ها در بازی رفت عنوان کرده است.
به گزارش مهر، بر پایه گزارش رویترز، «چوی کانگ هی» که عادات عجیب و غریبی دارد و پیش‌تر گفته بود در صورت صعود کره‌جنوبی به جام جهانی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند، گفته می‌خواهد انتقام شکست یک بر صفر تیمش مقابل ایران در تهران را بگیرد.
چوی در گفت‌وگو با خبرنگاران در سئول اظهار کرد: یادم می‌آید که در ایران با ما بدرفتاری کردند! رفتارهایی که آنها با ما انجام دادند خوب نبود…. آنها مهمان نواز نبودند. صرف‌نظر از اینکه چه تیمی به جام جهانی می‌رود من دوست دارم ایران را در سئول شکست دهم و چیز دیگری برایم اهمیت ندارد.
سرمربی کره در ادامه اظهار کرد: صادقانه باید بگویم من از ایران بیشتر از ازبکستان بدم می‌آید و امیدوارم که ازبک‌ها به جام جهانی راه پیدا کنند.

کاسیموف: امیدوارم ازبک و کره به برزیل بروند

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان نیز تمایل دارد تیمش به همراه کره جنوبی مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ صعودکند. میرجلال کاسیموف، معتقد است تیمش در بازی پایانی مقابل قطر که هفته آینده انجام خواهد شد،‌ با وجود شکست از کره، همچنان شانس‌ دارند.
وی در سئول به خبرنگاران به همین خاطر گفت: گمان می‌کنم با وجود شکست از کره‌، ‌ما هیچ‌‌چیز از دست ندادیم. معنای این حرف آن است که هنوز شانس خوبی برای راهیابی به برزیل داریم. او ادامه داد: ما می‌توانیم قطر را شکست داده و خود را به جام جهانی برزیل برسانیم. کاسیموف افزود: امیدوارم کره‌ای‌ها مقابل ایران بازی خوبی انجام دهند؛ به طوری که هم ما و هم کره بتوانیم به عنوان نمایندگان اول و دوم به جام جهانی برزیل برسیم.
در حال حاضر کره‌جنوبی با ۱۴ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی گروه A قرار دارد. ایران با ۱۳ امتیاز دوم است و ازبکستان ۱۱ امتیازی است. فقط دو تیم اول هر گروه جواز حضور مستقیم در جام جهانی را کسب می‌کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.