سفارت انگلیس مرتکب جرم شده است

موضوع باغ قلهک سیاسی نیست
شهردار تهران گفت: موضوع باغ قلهک این طور نیست که با آن رفتار سیاسی شود بلکه تخلف و جرمی اتفاق افتاده و قوه قضاییه باید با آن برخورد کند.

خسرو یعقوبی : به گزارش دانش روز به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف روز شنبه در حاشیه بهره برداری از ایستگاه مترو استاد معین با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: ما به عنوان شهرداری وظیفه داریم از شهرمان نگهداری کنیم که در این راستا توسعه فضاهای سبز در شهر با سرعت پیگیری می شود.

وی گفت: بر اساس رصدهایی که انجام داده بودیم و گزارشهایی که مرتبا به دستمان می رسد متاسفانه متوجه شدیم در باغ قلهک که در اختیار سفارت انگلستان است و بخشی از آن استفاده مسکونی و بخشی اداری دارد و از باغهای بسیار خوب شهر تهران است شاهد خشک شدن درختان بودیم که پس از بررسی دیدیم درختان در آن باغ به صورت غیر متعارف خشک شده اند، بعضا تخریب و آتش زده شده بودند.

شهردار تهران با بیان اینکه این موضوع سبب تعجب شد که در محلی زیبا و این باغ ثبت شده که برای همه مردم اهمیت دارد چنین اقدامی صورت گرفته است، گفت: سفارتخانه ای که طبیعتا باید توجه به محیط زیست و قوانین داشته باشد به صورت غیر قانونی درختان این باغ را از بین برده است.

قالیباف ادامه داد: وظیفه داشتم این موضوع را به طور جدی رسیدگی کنم و مستندات و گزارشات خود را در اختیار قوه قضاییه گذاشته ایم که امیدواریم قوه قضاییه بتواند با برخورد قاطع و سریع خود به این اقدام غیر قانونی سفارت اینگلیس پایان دهد.

وی اضافه کرد: وقتی یک درخت در جایی قطع می شود با متخلف برخورد می شود این مورد هم قوه قضاییه باید به موضوع رسیدگی کند و هم من به عنوان نماینده مردم خواهان چنین کاری هستم.

شهردار تهران تاکید کرد: این موضوع اصلا به گونه ای نیست که با آن رفتار سیاسی شود بلکه جرمی است ک اتفاق افتاده و قوه قضاییه باید با آن برخورد کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان باز پس گیری باغ قلهک وجود دارد ، گفت: من مسئول تصمیم گیری در این مورد نیستم ولی در حوزه قوانین کشور اگر کسی جایی درختان را تخریب کند و از بین ببرد یکی از پیش بینی های قانونی این است که آنجا را در اختیار شهرداری بگذارند تا تبدیل به مکان عمومی شود و یا آنها را مکلف کنند که ۱۰ برابر درختان کنده شده در همان مکان درخت بکارند و جریمه نقدی بپردازند که همه این ها در قانون پیش بینی شده و بستگی به حکمی دارد که قاضی می دهد.

شهردار تهران در پاسخ به این سئوال که آیا تعیین تکلیف در این مورد زمان زیادی خواهد برد، گفت: ما چطور اگر کسی درختی را قطع می کند خیلی سریع به موضوع رسیدگی می کنیم در این مورد نیز فکر می کنم قوه قضاییه می تواند رسیدگی به موضوع را خیلی سریع صورت دهد چون موضوع، موضوع سیاسی نیست و یک کار خلاف قانون صورت گرفته است.

قالیباف همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اپراتور سوم مطرح کرده که همکاری لازم از سوی شهرداری برای نصب سایتها را ندارد، و این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده، گفت: شورای شهر تهران قانونی را تصویب کرده که برای نصب آنتنها ضوابطی وجود دارد که بعضی اپراتورها این قانون را رعایت نکرده اند و به صورت بی رویه حتی روی بامهای منازل آنتنهای خودر ا نصب کرده اند که این موضوع هم مشکلات ایمنی و هم مشکلات محیط زیستی ایجاد کرده است.

وی افزود: هر کس قانون را رعایت کند ما سرویس دهی لازم را به او خواهیم داشت ولی این بدان معنا نیست که هر کس هر کجا که دوست دارد و بدون توجه به قوانین روی ساختمان ها دکل نصب کند.

قالیباف گفت: متاسفانه بعضی از اپراتورها دنبال منافع شخصی خودشان هستند و می خواهند درآمد زیادی کسب کنند و این گونه رفتار می کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که در حالیکه دولت هیچ پولی را بابت یارانه بلیط در سال جاری پرداخت نکرده است چگونه حمل و نقل عمومی را سر پا نگه داشته اید افزود: موضوع حمل و نقل برای ما بسیار مهم و در الویت است اما بودجه های ما محدود است و مجبور می شویم که از بخش های دیگر مانند فضای سبز و یا کارهای عمرانی بکاهیم تا هزینه های جاری را در حوزه حمل و نقل به نوعی تامین کنیم تا خدمات رسانی به مردم متوقف نشود.

شهردار تهران گفت: من واقعا متعجبم که قانونی وجود دارد و تصویب می شود اما محقق نمی شود . کلان شهرها و به ویژه تهران بیشترین کمک و همراهی را با دولت برای اجرای هدفمندسازی یارانه ها داشته اند که البته انجام وظیفه بوده ومنتی نداریم اما امسال که هدفمندسازی یارانه ها صورت گرفته و سوبسید ها برداشته شده و هزینه ها افزایش یافته توقع این بود که یارانه ها پرداخت شود.

وی افزود: مانند هر سال پیش بینی لازم را برای روزهای سرد و همراه با بارش داریم و امیدوارم مردم نیز همراهی داشته باشند تا کانال ها و جوی های آب بر اثر جمع شدن زباله دچار گرفتگی نشود.

شهردار تهران تاکید کرد: از روزی که این شهر شروع به توسعه کرده متاسفانه زیر ساخت مورد نیاز و منطقی نداشته همیشه با مشکلات دائمی مواجه هستیم چنانچه اکنون ما ۳۰۰ کیلومتر تونل آب های سطحی را داریم که باید به ۷۰۰ کیلومتر برسانیم در واقع شهری می تواند خوب زندگی کند که تاسیسات زیر سطحی آن از تاسیاسات بالای شهر بیشتر باشد که شهر تهران همیشه از این موضوع دچار مشکل بوده و باید اقدامات جدی در این راستا صورت گیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.