سکه برای رشد خود را آماده کرد

 سکه در بازارهای داخلی همزمان با نوسان رو به بالای قیمت طلا در بازارهای جهانی، با افت و خیز همراه شد. 
مبادلات سکه در بازار نقدی به تاثیر از حرکت مثبت قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی، بعد از ظهر با افزایش نرخ همراه و به سطح ۵۹۱ هزار تومان رسید.

 مبادلات این در حالی بود که قیمت آن در معاملات صبح با مسیر کاهشی رو‌به‌رو بود. نرخ دلار در بازار داخلی همزمان با رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی، با افزایش همراه شد و به حدود ۱۲۹۰ تومان رسید. به نظر می‌رسد در کنار رشد قیمت طلا، نوسانات رو به بالای نرخ ارز نیز در مثبت شدن قیمت‌ها موثر بوده است.
دادوستد سکه در بازار آتی نیز با نوسان قیمت مواجه شد. سکه آبان‌ماه در حالی که در مبادلات صبح با کاهش ۵ هزار تومانی مواجه شد در بعد از ظهر با رشد ۱۰ هزار تومانی در محدوده ۵۸۷ تا ۶۰۷ هزار تومان قرار گرفت. مبادلات سکه دی ماه نیز با افت ۴ هزار تومانی آغاز شد؛ اما در ادامه رشد ۱۷ هزار تومانی را تجربه کرد و در فاصله قیمتی ۶۱۵ تا ۶۳۵ هزار تومان انجام شد. از سویی دادوستد سکه اسفندماه نیز با کاهش ۱۷ هزار تومانی، مبادلاتش را شروع کرد، اما با افت ۱۹ هزار تومانی در محدوده ۶۴۰ تا ۶۵۹ هزار تومان ثبت شد.
حجم مبادلات در بازار آتی نیز در شرایطی که در دادوستدهای صبح با صف اندک فروش همراه شد، اما بعد از ظهر این روند حالت عکس به خود گرفت و با صف خرید رو‌به‌رو شد.
در این باره احمد بیات یکی از کارگزاران بورس کالا معتقد است به نظر می‌رسد افت و خیز طلا طی چند روز گذشته بیشتر به عملیات سفته‌بازی برمی‌گردد، زیرا قیمت طلا در بازارهای جهانی با چشم‌انداز صعودی دنبال می‌شود.
وی در همین حال بر این باور است که با وجود رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی، حباب قیمت سکه در بازار داخلی همچنان وجود دارد.


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.