شگفتی سه ساعته از نفوذ دلالان در فوتبال!

 

برنامه این هفته نود به سوژه دلالی در فوتبال کشورمان پرداخت که نکات جالب توجهی را به همراه داشت. عادل فردوسی‌پور در برنامه دوشنبه شب ۹۰حقایق تکان دهنده فوتبال ایران را به صورت مستند به تصویر کشید و از بسیاری از دلالی‌ها پرده‌برداری کرد.

 

در این برنامه به موضوع پول‌هایی که از بازیکنان پایه تا لیگ برترگرفته شده تا با آنها قرارداد بسته و در تیم بازی کنند پرداخته شد که با پخش مصاحبه از افراد گوناگون پرده از بسیاری حقایق ناراحت‌کننده فوتبال ایران برداشته شد. بسیاری از افرادی که شایعات زیادی پشت سرشان بود در این برنامه متهم شدند و کار به جایی رسید که حتی فراز کمالوند(مربی تیم پاس همدان) و باشگاه پاس همدان در ردیف اول متهمان قرار گرفتند.
به گزارش «ایسنا» بخش گفت‌وگوی‌ ویژه‌ برنامه «۹۰» که با موضوع «دلالی در فوتبال ایران » بود با حضور رسول کربکندی در استودیو برنامه و ارتباط تصویری با مجید جلالی در خوزستان آغاز شد که این افراد در مورد دلالی صحبت‌هایی را ارائه کردند و حتی از تجربیاتشان از برخورد با دلالان حرف زدند. رسول کربکندی در صحبت‌های خود به دلایل مختلف ایجاد دلالی اشاره کرد. او به نکاتی از جمله این که تولید بازیکن در کشور ما با نیاز فوتبال همخوانی ندارد و تعداد افرادی که به سمت این رشته می‌آیند با نیاز آن تفاوت دارد، اشاره کرد. همچنین کربکندی به علاقه زیاد خانواده‌ها برای ورود فرزندانشان به فوتبال اشاره کرد و آن را از دلایل ایجاد دلالی می‌دانست. کربکندی به زمان آغاز حرفه‌ای شدن فوتبال ایران اشاره کرد و معتقد بود در آن زمان باید زیرساخت‌ها و تفکر افراد حاضر در فوتبال نیز حرفه‌ای می‌شد. او این موضوعات را در ایجاد دلالی موثر می‌دانست.
در ادامه برنامه ارتباط تصویری با مجید جلالی فراهم شد. جلالی که بارها در مورد پاکی و ناپاکی فوتبال صحبت کرده بود، در این موضوع به اظهار نظر پرداخت.
وی با بیان این موضوع که نفس دلالی بد نیست و حتی فیفا هم آن را پذیرفته است به ایجنت‌هایی اشاره کرد که قانونمند کار نمی‌کنند. مجید جلالی علاوه بر این که مصداق‌هایی که خودش با آن مواجه شده بود، را بیان می‌کرد معتقد بود که بحث ایجاد دلالی در فوتبال ایران بسیار ریشه دار است و بسیاری از مشکلات فوتبال ما از آن نشات می‌گیرد. او معتقد بود که دلال‌ها مانند یک شبکه کار می‌کنند که حتی می‌توانند در انتخابات فدراسیون و هیات رییسه نقش موثری داشته باشند. به گفته جلالی آنها حتی در میان خودشان بازیکن، داور، مربی و رییس فدراسیون دارند و حتی در سازمان ورزش نیز افرادی را تحت نفوذ خود دارند.
او در ادامه به مثالی اشاره کرد که با واکنش فردوسی‌پور مواجه شد. جلالی گفت: دو، سه فصل قبل با من تماس گرفته شد و عنوان کردند که این بازی را بده و بازی بعد را بگیر.
در ادامه برنامه صحبت‌های تعدادی از کسانی که با موضوع دلالی مواجه شده بودند و از این مساله ضربه خورده بودند، پخش شد. در صحبت‌های آنان به نرخ‌های مختلف و روش‌های متفاوت برای جذب بازیکنان و حضور آنان در تیم‌ها اشاره می‌شد.
در بخشی از برنامه صحبت‌های کارشناسان و اهالی فوتبال از جمله خداداد عزیزی، امیر عابدینی و عبدالله ویسی پخش شد که همگی آنها معتقد به وجود دلالی در فوتبال ایران بودند.
در بخش دیگری صحبت تعدادی از بازیکنان لیگ برتری پخش شد. از جمله علی قربانی که قبل از آغاز فصل با تیم دسته یکی پاس همدان تمرین کرده بودند و حتی با آنها قرارداد هم بسته بودند که این قرارداد در هیات فوتبال ثبت شده بود، اما در پایان برای این بازیکنان مسائلی پیش آمد، از جمله این که به قربانی گفته شده بود که اگر می‌خواهد بیشتر بازی کند باید ۹۰ میلیون از قرارداد خود را باز گرداند که او این کار را انجام نداد و پس از آن مشخص شد که قرارداد قربانی در اختیار او قرار ندارد.
بعد از این که این بخش پخش شد، سرمربی، رییس سازمان فوتبال و مدیر عامل باشگاه پاس همدان روی خط آمدند. همچنین خود قربانی هم در مورد این موضوع صحبت‌هایی انجام داد.

 

سرهنگ امیدی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری اداره آگاهی نیز روی خط برنامه ۹۰ آمد و در مورد پیگیری موضوع دلالی توسط پلیس گفت: اگر قائل باشیم که جرمی رخ داده است و اشخاصی هم در این بین مالباخته شده‌اند قانون این اجازه را می‌دهد که آگاهی وارد قضیه شود. البته این موضوع منوط به این است که همه چیز از حالت شفاهی خارج شود.
به هر حال برنامه شب گذشته ۹۰ می‌تواند دوباره آتش مبارزه با دلالی در فوتبال را داغ کند. مسائلی که در برنامه سه ساعته دوشنبه شب پخش شد، هر چند تنها بخش کوچکی از نفوذ دلالان را در اتفاقات و تصمیم‌های فوتبالی به نمایش گذاشت اما همین مقدار هم برای میخکوب کردن مخاطبان میلیونی این برنامه کفایت می‌کرد. در پایان برنامه نیز به دلیل کمبود وقت آمار پیامک‌های برنامه نشان داده نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.