عوامل موثر در قیمت سکه طلا و ارز دلار, کاهش قیمت در راه؟

با مرور عوامل موثر در قیمت سکه طلا و ارز دلار در میابیم متغیر جدید تاثیرگذار بر قیمت‌ها و حرکت بازار‌ها در هفته اخیر اخبار مربوط به حمله کشورهای غربی به سوریه است. بازار‌های جهانی و داخلی ساعت‌های کاری خود را با این اخبار تنظیم می‌کنند. برخی تحلیلگران در ریشه‌یابی نوسان هفته گذشته قیمت‌ها عموما عامل اول را تنش‌های مربوط به سوریه دانسته اند. اوباما حمله نظامی آمریکا به سوریه را منوط به موافقت کنگره اعلام کرد. این اظهارنظر احتمال درگیری نظامی را در روزهای آتی کاهش داد. از نظر بازار این خبر یعنی به تعویق افتادن جنگ، واکنش به این اتفاق نیز در بازار‌های مختلف متنوع بوده است. در بازار‌های مالی شاخص‌ها تقویت شده است.

عوامل موثر در قیمت سکه طلا و ارز دلار – بین الملل

عالم اقتصاد - عوامل موثر در قیمت سکه طلا و ارز دلار عوامل موثر در قیمت ارز, عوامل موثر در تعیین نرخ ارز, عوامل موثر در تغییر نرخ ارز, عوامل موثر بر قیمت ارز, عوامل موثر بر نرخ ارز, عوامل موثر در نرخ ارز, عوامل موثر نرخ ارز, عوامل موثر در قیمت طلا, عوامل موثر در قیمت طلا, عوامل موثر در قیمت جهانی طلا, عوامل موثر بر قیمت طلا, عوامل موثر بر قیمت طلا, عوامل موثر در افزایش قیمت طلا, بررسی عوامل موثر بر قیمت طلا در بازارهای جهانی, عوامل موثر در تعیین نرخ طلا, عوامل موثر بر قیمت طلا در جهان, عوامل موثر در نرخ طلا, عوامل موثر در قیمت دلار, عوامل موثر بر قیمت دلار, عوامل موثر بر قیمت دلار در ایران, عوامل موثر بر نرخ دلار, عوامل موثر در قیمت سکه, عوامل موثر در قیمت سکه, عوامل موثر در تغییر قیمت سکه, عوامل موثر بر قیمت سکه, عوامل موثر بر قیمت سکه طلا, معرفی عوامل موثر در تغییر قیمت سکهشاخص بورس تهران نیز در روز یکشنبه ۴۰۰ واحد رشد کرد. بلومبرگ نیز گزارش داد: هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۶ سنت کاهش ۱۶/۱۱۵ دلار فروخته شد و نفت سبک آمریکا با ۷۵ سنت کاهش ۰۵/۱۰۸ دلار به ازای هر بشکه معامله شد. البته بهای سبد نفتی اوپک کماکان به‌دلیل احتمال تسری تنش به کل خاورمیانه افزایش داشته است. ارزش هر اونس طلا که در روز شنبه در سطح ۱۴۱۰ دلار بود، در روز یکشنبه به حدود ۱۳۷۵ دلار رسید. در ادامه قیمت این فلز گرانبها باز هم کاهش یافت و در میانه روز گذشته طلا در محدوده هر اونس ۱۳۲۰دلار نوسان داشت.

عوامل موثر در قیمت سکه طلا و ارز دلار – بازار داخلی

تعطیل بودن بازار جهانی،موجب تغییر نکردن قیمت‌های رسمی برای ارزهای مختلف شد. بانک مرکزی نرخ‌های روز شنبه را برای روز یکشنبه نیز تکرار کرد. در بازار غیر‌رسمی، اما بازار متاثر از اخبار‌های سیاسی کاهش قیمت را تجربه کرد. بهای دلار به عنوان شاخص حرکت بازار نیز نزولی شدومقایسه قیمت‌ها در روز یکشنبه با اولین روز هفته نشان می‌دهد که دلار افت ۳۵ تومانی ثبت کرده است. سکه بهار آزادی نیز در بازار داخلی کاهش پیدا کرد تا همراستایی خود با بازار‌های جهانی را نشان دهد. فعالان معتقدند: در کوتاه‌مدت عامل اصلی نوسان در بازار ارز اخبار سیاسی است. اما در بازار سکه به‌دلیل تاثیر پذیری از تحولات بهای جهانی طلا علاوه بر اخبار سیاسی اتفاقات اقتصادی نیز دخیل است. اونس جهانی در انتظار آمارهای جدید از اقتصاد آمریکا است؛ بنابراین فارغ از تحولات سیاسی،بازار جهانی آبستن اتفاقات اقتصادی نیز است. در مجموع می‌توان گفت گرچه تحولات منطقه‌ای عامل منفی برای نوسان بازار هستند، اما در حال حاضر فضای داخلی چشم‌انداز باثباتی را برای بازار نوید می‌دهد. سفر دیپلمات ارشد سازمان ملل، سفر پادشاه عمان و زبان مقام‌های دیپلماتیک کشور فعلا به بازار علامت مثبت می‌دهد. انتخاب تیم جدید بانک مرکزی نیز می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در بازار داشته باشد. برخی فعالان معتقدند: در صورتی که رییس کل جدید تیم هماهنگ و قوی انتخاب کند، علامت مثبتی به بازار داده است.

عالم اقتصاد , اخبار , اتفاق , اخبار اقتصاد و بازار , اخبار ارز , اخبار بانک خبر , بورس , اخبار خودرو اخبار , دیجیتال , اخبار سکه و طلا , اخبار مسکن , اخبار نفت , اخبار بین الملل, اخبار جالب, اخبار جذاب و خواندنی , اخبار سیاسی , اخبار دولت , اخبار سیاسی , اخبار سیاست خارجی , سیاست داخلی , اخبار مجلس , اخبار نظامی , اخبار فرهنگی , اخبار اجتماع اخبار , رسانه و مطبوعات اخبار , سینما و تلویزیون , اخبار ورزشی , اخبار ویژه , تازه ترین اخبار ورزشی , آخرین حوادث تهران , خبر های سایت حوادث خبری , اخبار سیاسی و اقتصادی ایران , آخرین اخبار ایران , آسیای مرکزی و خبر جهان , اخبار کشور , سایت تحلیل خبر دنیای اقتصاد , کلیپ فارسی , اخبار ایران , آخرین نتایج , اخبار فوری , فوتبال ایران و جهان , گزارش تصویری Economy World, Economy World Agency , Persian Clip , economyworld.ir , Persian news , economy world.irبازار طلا در انتظار دو اتفاق

بازار جهانی طلا نیز در حال حاضر به دو اتفاق چشم دوخته است. سرانجام تنش‌ها در سوریه و اعلام آمارهای جدید از اشتغال دو اتفاق تعیین‌کننده مسیر حرکت طلا در روزهای آتی هستند. به گزارش اقتصاد آنلاین، با توجه به تعطیلات رسمی میان هفتگی آمریکا، معاملات در اولین روز کاری هفته آینده تا حدودی با رکود همراه خواهد بود؛ احتمالا فعالان بازار در آستانه انتشار گزارش مهم دستمزد بخش غیر‌کشاورزی آمریکا در روز جمعه، اقدام به برابر کردن موقعیت‌های خرید و فروش می‌کنند. ‏ افشین نبوی، رییس بخش تجاری یک موسسه معاملات املاکی در سوئیس، می‌گوید که انتظار یک آغاز ملایم را در ابتدای ورود ‏به ماه سپتامبر دارد. به گفته وی «تا زمان مشخص شدن گزارش دستمزد بخش غیر‌کشاورزی آمریکا، بازار آرام ‏خواهد بود.» او معتقد است: «در صورت عدم اقدام نظامی آمریکا علیه کشور سوریه، قیمت طلا در هفته های آینده در محدوده ۱۳۸۵ تا ‏‏۱۴۲۵ دلار خواهد بود.»‏ گزارش اشتغال همواره عامل مهمی در بازارهای مالی بوده است، اما گزارش این ماه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا ‏آخرین گزارش اشتغال قبل از نشست کمیته تصمیم‌گیری بانک فدرال رزرو در ماه سپتامبر است. با توجه به ضعیف بودن گزارش ‏قبلی اشتغال، معامله‌گران در انتظار گزارش جدید خواهند بود تا دیدگاه بهتری به آنها در گمانه‌زنی در مورد تصمیم فدرال رزرو ‏برای زمان کاهش مبلغ سیاست‌های خرید اوراق قرضه معروف به سیاست‌های تسهیل کمی در نشست ۱۷ و ۱۸ سپتامبر، بدهد. ‏
طبق آخرین آمار وزارت‌کار آمریکا، در ماه جولای ۱۶۲ هزار شغل در این کشور ایجاد شده است. برآوردها حاکی از آن است که آمار اشتغال در ماه آگوست شامل افزایش ۱۶۰ هزار شغل و نرخ بیکاری نیز معادل ۴/۷ درصد ‏خواهد بود. ‏ گزارش‌های مهم دیگر اقتصادی در هفته آینده شامل شاخص خرید مدیران چین، منطقه یورو و آمریکا؛ تصمیم‌گیری در مورد ‏نرخ‌های بهره در بانک‌ مرکزی ژاپن، انگلیس و اروپا خواهد بود.

اونس ۱۴۰۰ دلاری رنگ باخت، حمله به سطح ۱۳۰۰ ؟

عالم اقتصاد - عوامل موثر در قیمت سکه طلا و ارز دلار عوامل موثر در قیمت ارز, عوامل موثر در تعیین نرخ ارز, عوامل موثر در تغییر نرخ ارز, عوامل موثر بر قیمت ارز, عوامل موثر بر نرخ ارز, عوامل موثر در نرخ ارز, عوامل موثر نرخ ارز, عوامل موثر در قیمت طلا, عوامل موثر در قیمت طلا, عوامل موثر در قیمت جهانی طلا, عوامل موثر بر قیمت طلا, عوامل موثر بر قیمت طلا, عوامل موثر در افزایش قیمت طلا, بررسی عوامل موثر بر قیمت طلا در بازارهای جهانی, عوامل موثر در تعیین نرخ طلا, عوامل موثر بر قیمت طلا در جهان, عوامل موثر در نرخ طلا, عوامل موثر در قیمت دلار, عوامل موثر بر قیمت دلار, عوامل موثر بر قیمت دلار در ایران, عوامل موثر بر نرخ دلار, عوامل موثر در قیمت سکه, عوامل موثر در قیمت سکه, عوامل موثر در تغییر قیمت سکه, عوامل موثر بر قیمت سکه, عوامل موثر بر قیمت سکه طلا, معرفی عوامل موثر در تغییر قیمت سکهکارشناسان اقتصادی در تحلیلی به بررسی علل افت اخیر قیمت اونس جهانی طلا و عدم توانایی این فلز در حفظ سطح بالای ۱۴۰۰‌دلار پرداخته‌اند. به گزارش سایت طلا به نقل از آسوشیتدپرس، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و رشد تقاضای خرید جواهرات در چین و‌هند قیمت جهانی طلا را تا ۱۴۲۰ دلار در هفته گذشته افزایش داد و به بالاترین حد خود طی ماه‌های اخیر رساند.
بهای جهانی طلا از ۱۲۱۲ دلار در ژوئن ۲۰۱۳به ۱۳۹۶دلار در روز جمعه رسیده که از آن زمان تاکنون بهای این فلز ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
عالم اقتصاد – در سه ماه نخست سال‌جاری میلادی، چشم‌انداز بهبود کامل اوضاع اقتصاد جهانی موجب افت ۸/۴درصدی قیمت طلا شد. چندین سال است که سرمایه‌گذاران بزرگ صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهان طلا را به عنوان کالایی برای حفظ ارزش پول خود خریداری می‌کنند.
عالم اقتصاد - عوامل موثر در قیمت سکه طلا و ارز دلار عوامل موثر در قیمت ارز, عوامل موثر در تعیین نرخ ارز, عوامل موثر در تغییر نرخ ارز, عوامل موثر بر قیمت ارز, عوامل موثر بر نرخ ارز, عوامل موثر در نرخ ارز, عوامل موثر نرخ ارز, عوامل موثر در قیمت طلا, عوامل موثر در قیمت طلا, عوامل موثر در قیمت جهانی طلا, عوامل موثر بر قیمت طلا, عوامل موثر بر قیمت طلا, عوامل موثر در افزایش قیمت طلا, بررسی عوامل موثر بر قیمت طلا در بازارهای جهانی, عوامل موثر در تعیین نرخ طلا, عوامل موثر بر قیمت طلا در جهان, عوامل موثر در نرخ طلا, عوامل موثر در قیمت دلار, عوامل موثر بر قیمت دلار, عوامل موثر بر قیمت دلار در ایران, عوامل موثر بر نرخ دلار, عوامل موثر در قیمت سکه, عوامل موثر در قیمت سکه, عوامل موثر در تغییر قیمت سکه, عوامل موثر بر قیمت سکه, عوامل موثر بر قیمت سکه طلا, معرفی عوامل موثر در تغییر قیمت سکهترس این افراد از این بود که طرح محرک پولی بانک مرکزی آمریکا موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، اما نرخ تورم در حد پایین باقی ماند و نیاز به خرید طلا را کاهش داد. قیمت طلا از آغاز سال‌جاری میلادی تاکنون ۱۷درصد کاهش یافته است. در هفته‌های اخیر بار دیگر طلا در کانون توجه قرار گرفته است، اما نتوانسته روند پایداری را در افزایش قیمت نشان دهد. افزایش قیمت طلا در هفته گذشته و کاهش مجدد آن به سطوح قبلی بار دیگر بازار گمانه‌زنی قیمتی را داغ کرده است. صرف نظر از عوامل کوتاه مدت شرایطی که می‌توان تعیین‌کننده جهت حرکت اونس به حساب آورد در چند مورد خلاصه می‌شود.
یکی از دلایلی که افراد اقدام به خرید طلا می‌کنند جایگزینی آن با دارایی‌ها شخصی است. با توجه به اینکه شاخص‌های سهام در سال‌جاری میلادی تا ۲۰ درصد افزایش یافت، این سرمایه‌گذاران نیاز کمتری به نگهداری طلا حس کردند، اما این حس طی ۴ هفته اخیر تغییر کرد.

پیش بینی قیمت سکه طلا و ارز دلار, کاهش قیمت در راه است؟

در بازار داخلی در کوتاه مدت پیش بینی می شود در صورت آرام گرفتن شرایط نظامی و سیاسی در منطقه و نیز مثبت بودن مذاکرات هسته ای در هفته های آینده شاهد کاهش چند درصدی قیمت دلار و سکه طلا باشیم، باید توجه داشت با توجه به سیاست ثبات اقتصادی احتمال کاهش یکباره قیمت منتفی خواهد بود.

2 thoughts on “عوامل موثر در قیمت سکه طلا و ارز دلار, کاهش قیمت در راه؟

  1. بازتاب: 5 عامل موثر بر قیمت طلا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.