لاریجانی با اصولگرایان مجلس نشست انتخاباتی برگزار کرد

تقویت ۸+۷ یا فعالیت انتخاباتی موازی؟

عکس: خانه ملت
دنیای اقتصاد- اولین نشست انتخاباتی طیف مرکزی اصولگرایان مجلس روز گذشته با حضور علی لاریجانی برگزار شد و پیام‌هایی روشنی همچون «وحدت میان اصولگرایان»، «ضرورت پرهیز از ایجاد انشقاق در اصولگرایان»، «تاکید بر لزوم پایبندی همه اصولگرایان به ساز و کار کمیته ۸+۷» و «مخالفت با سهم خواهی‌هایی که با تابلوی اصولگرایی انجام می‌گیرد» را به گروه‌های اصولگرای فعال در انتخابات ارسال کرد.

اما به نظر می‌رسد، این نشست پیام‌های غیرمستقیمی همچون «ایفای نقش جدی‌تر علی لاریجانی در ۸+۷» را نیز به همراه داشت و به نظر می‌رسد رییس مجلس که پیش از این تنها با معرفی نماینده‌ای در گروه ۸+۷ حضور خود را اعلام کرده بود، با تشکیل این نشست، به دنبال ایفای نقشی پررنگ‌تر در این عرصه باشد. از سوی دیگر، برگزاری این نشست ابهاماتی را نیز به دنبال داشت؛ چرا که حمیدرضا کاتوزیان نماینده تهران اعلام کرد که در این جلسه، مقرر شد اصولگرایان مستقل مجلس، کمیته‌ای انتخاباتی تشکیل دهند و نظرات این نمایندگان که علقه تشکیلاتی ندارند را به کمیته ۸+۷ انتقال دهند. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا فراکسیون اصولگرایان مجلس به دنبال تشکیل کمیته‌ای جداگانه به موازات ۸+۷ است؟
لاریجانی + ۱۵۰ نماینده
اولین نشست طیف مرکزی اصولگریان با بیش از ۱۵۰نماینده اصولگرای مجلس روز گذشته با حضور علی لاریجانی رییس فراکسیون اصولگرایان در محل مجلس مشروطه برگزار شد. به گزارش خانه ملت در این جلسه نمایندگان اصولگرای مجلس دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل سیاسی و انتخاباتی بیان کردند. در این جلسه که با حضور حدود ۱۵۰ نفر از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم پیش برگزار شد علی لاریجانی، محمد رضا باهنر، غلامرضا مصباحی مقدم، نورالله حیدری دستنایی، حسین نقوی حسینی، اسدالله بادامچیان، لاله افتخاری، علی مطهری، حسن ملک محمدی، علی عباسپور تهرانی فرد، علی بنایی، حمید رضا کاتوزیان، کاظم جلالی و چند تن دیگر از نمایندگان به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل سیاسی و انتخاباتی و وحدت اصولگرایان پرداختند. خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس مهم‌ترین محور‌های مطرح شده از سوی سخنرانان این نشست را به شرح ذیل اعلام کرده است:
•رایزنی در مورد اولویت‌های کاری مجلس هشتم در ماه‌های پایانی مجلس.
•اعتقاد به گستردگی چتر اصولگرایی و ضرورت پرهیز از ایجاد انشقاق در اصولگرایان.
•تقدیر و تشکر از آیت الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی و تاکید بر لزوم پایبندی همه اصولگرایان به ساز و کار کمیته۸+۷٫
•تاکید بر محوریت روحانیت، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت در فعالیت‌های سیاسی به ویژه انتخابات آتی مجلس.
• لزوم مرز بندی جدی با جریان فتنه و جریان انحرافی.
• مخالفت با سهم خواهی‌هایی که با تابلوی اصولگرایی انجام می‌گیرد.
• تاکید بر نقش محوری رییس مجلس به عنوان رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در جلوگیری از تخریب چهره قوه مقننه و پاسداری از نقش و جایگاه مجلس.
• دفاع از کارنامه موفق مجلس هشتم در تصویب قوانینی کارگشا و ایفای نقش نظارتی قوه مقننه.
• تشکر از لاریجانی به عنوان رییس فراکسیون اصولگریان برای معرفی نماینده‌ای در کمیته ۸+۷ برای بیان دیدگاه‌های اصولگرایان مجلس هشتم.
•پیشنهاد تداوم این جلسات به صورت منظم به منظور حفظ وحدت اصولگرایان مجلس و بیان دیدگاه‌ها و نظرات نمایندگان فراکسیون اصولگرایان.
•اصرار و تاکید بر زنده نگاه داشتن نشاط و روحیه پر تلاش تا آخرین روزهای مجلس هشتم و پرهیز از بی‌انگیزگی و رخوتی که معمولا در ایام پایانی مجلس حادث می‌شود.
تاکید بروحدت در ۸+۷
عباس رجائی نماینده مردم اراک که اداره این نشست را برعهده داشت با تاکید بر تاثیر مثبت سازوکار وحدت در کمیته ۸+۷، افزود: قاطبه نمایندگان اصولگرای مجلس به ۸+۷ برای ایجاد ساختار منسجم جبهه اصولگرایی و تقویت جایگاه حضرات آیات مهدوی‌کنی و یزدی تاکید دارند و معتقدند در شرایط کنونی که جریان فتنه و جریان انحرافی در راستای تخریب وحدت جامعه تلاش می‌کنند بهترین سازو کار برای وحدت اصولگرایان سازوکار ۸ + ۷ است. وی در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد بیانیه‌ای در تقویت (جریان اصولگرایی، حرکت جامعتین و تقویت آیات مهدوی‌کنی و یزدی، سازوکار ۸+۷ و اقدامات وحدت‌آفرین آن) توسط نمایندگان حاضر تهیه و اعلام عمومی گردد.
جلالی نماینده اصولگرایان مجلس
وی درخصوص محورهای اصلی این بیانیه خاطرنشان کرد: اعتقاد به گستردگی مبانی اصولگرایی و ضرورت پرهیز از ایجاد انشقاق در اصولگرایان، لزوم مرزبندی و روشنگری درخصوص تمایز جبهه اصولگرایی با جریانات فتنه و انحرافی، مخالفت با هرگونه سهم‌خواهی که با عنوان و شعار اصولگرایی صورت می‌پذیرد و تاکید بر تداوم حضور پررنگ آقای جلالی به عنوان نماینده اصولگرایان مجلس در سازوکار ۸ + ۷، از جمله محورهای اصلی این بیانیه می‌باشد. رجایی گفت: مقرر شد این جلسات در ماه‌های آینده برای اهداف تعیین شده به طور منظم برگزار شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.