مجلس با رای ضعیف آخرین وزیر احمدی‌نژاد را روانه وزارت بهداشت کرد

محمدحسن طریقت منفرد با اختلاف یک رای وزیر بهداشت شد

دنیای اقتصاد، ملیحه ابراهیمی: مجلس روز گذشته به‌رغم انتقادهای تند نمایندگان مخالف، با 113 رای موافق به محمدحسن طریقت منفرد، وزیر پیشنهادی بهداشت رای اعتماد داد. بر این اساس، طریقت منفرد با اختلاف 1 رای از مجموع 224 رای ماخوذه، موفق شد سکان این وزارتخانه را برای 4 ماه و نیم باقی مانده تا پایان دولت دهم به دست بگیرد.

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : چند انتقادهای تند مخالفان وزیر پیشنهادی در ذیل آمده است

مخالفان وزیر پیشنهادی نیز در صحن علنی مجلس به انتقادهای تندی از طریقت منفرد پرداختند و معتقد بودند وی صلاحیت عمومی برای تصدی این شغل را ندارد و فردی تند مزاج است که در بیمارستان تحت مدیریتش اجازه امکان دریافت زیرمیزی را می‌داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، عوض حیدرپور، نماینده شهرضا در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: صلاح نیست به کسی که اهلیت کار در وزارتخانه را ندارد، حتی برای یک روز هم رای بدهیم.

وی با بیان اینکه ما حتی یک مقاله پژوهشی از طریقت منفرد ندیدیم، افزود: طریقت منفرد از اول مجلس هفتم به کمیسیون‌ها مجلس می‌آمد و در طول این سال‌ها، نظراتش منطبق بر خواست خدا نبوده و آن گونه که باید عمل نکرده. رفتارهای او عمدتا در جهت حب نفس و تامین نظرهای خودش بوده و کاری به بهبود وضع بهداشتی نداشته است.

حیدرپور گفت: وزیر پیشنهادی فاقد رفتارهای عقلی و اندیشه‌های صحیح برای اداره وزارت بهداشت و درمان است، او صلاحیت لازم را ندارد.

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: ‌طریقت منفرد در بین همکاران خود فردی عصبانی مزاج بوده و این موضوع موجب شده که بسیاری از افراد نتوانند با وی همکاری کنند.

وی با مخاطب قرار دادن طریقت منفرد اظهارکرد: زیرمیزی‌هایی در بیمارستان شما وجود دارد و شما بر روی آنها چشم بستید و در جلسه روز شنبه کمیسیون هم مطرح شد؛ اما جوابی به آن ندادید.

نادر قاضی پور، نماینده ارومیه هم در مخالفت با طریقت منفرد، ضمن مطرح کردن پرسش‌ها و انتقادهای متعدد، گفت: آقای منفرد شما جزو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی هستید. آیا در طول ده سال گذشته کار آموزشی، بهداشتی و درمانی کرده‌اید؟

وی افزود: آیا درست است که پزشکان جوان در بیمارستان صدر به اسم شما عمل جراحی انجام دهند و پول آن را به شما بدهند؟ آقای منفرد شما سوابق درخشانی در چشم‌پزشکی ندارید. چرا از معاونت درمانی کمیته امداد برکنار شدید؟ چرا طی ده سال گذشته سه بار از بیمارستان امام حسین‌(ع) عزل شدید؟ شما در دوران ریاست خود در بیمارستان امام حسین سبب شدید که این بیمارستان زیان‌ده شود. قاضی‌پور با بیان اینکه آقای منفرد شما در حوزه دارو و ارز مربوط به آن اظهارنظرهای مختلفی را داشتید، رحیمی معاون اول رییس‌جمهور را مخاطب قرار داد و گفت: آقای رحیمی قرارداد شما و وزیر بهداشت در حوزه دارو برای واردات آن با ارز مرجع چه معنایی دارد؟

حسن تامینی، نایب ريیس‌ کمیسیون بهداشت نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: از آقای طریقت تقاضا دارم که از پشت تریبون مجلس هیچ قولی ندهد؛ چراکه در کمیسیون بهداشت اعلام کرد که نمی‌تواند کاری انجام دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *