مسکن در وضعيت آشفتگي

در شرايطي که به نظر مي رسد بازار معاملات مسکن در وضعيت آشفتگي به سر مي برد، از گوشه و کنار شهر خبر مي رسد بازار خريد و فروش خانه هاي کلنگي بسيار رونق يافته و متقاضيان زيادي در تلاش براي سرمايه گذاري و خريد اينگونه خانه ها هستند.

هم اکنون برخي از کارشناسان و فعالان اين حوزه معتقدند؛ با سرازير شدن سرمايه هايي که پيش از اين در ساير بخش هاي اقتصادي هزينه مي شدند، متقاضيان خريد املاک کلنگي به شدت افزايش يافته است .
اين موضوع ضمن برهم زدن تعدل عرضه و تقاضا موجبات افزايش قيمت ها را نيز در اين بخش فراهم آورده است.

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : در اين رابطه مدير يکي از آژانس هاي شمال تهران مي گويد: به رغم رکود، در شرايط کنوني بازار مسکن امن ترين بستر سرمايه گذاري در کشور محسوب شده و از آنجايي که ريسک سرمايه گذاري در ديگر بازارها همچون سکه و ارز افزايش يافته، بسياري از افراد به قصد کسب سود، سرمايه هاي خود را به سمت معاملات مسکن سوق داده اند.

وي گفت: اين گروه با خريد املاک کلنگي سعي در ساخت و ساز و کسب درآمد از اين طريق را دارند که اين موضوع باعث شده ضمن برهم خوردن عرضه و تقاضا، شاهد افزايش قيمت در بخش املاک کلنگي باشيم.
شادمان در خصوص دليل تمايل مالکان براي اجاره به بانک، گفت: کاملا مشخص است که بانکها از موقعيت مالي بهتري نسبت به ساير مشتريان و متقاضيان اجاره برخوردار هستند و در بسياري از مواقع ديده شده، ملکي مورد اجاره را تا 40 درصد گرانتر از قيمت اصلي و در طولاني مدت اجاره کرده اند، بنابراين طبيعي است که مالکان هم در پي کسب سود بيشتر از مشترياني باشند که ضمن پرداخت به موقع اجاره بها به واسطه ارتباطات ايجاد شده از امکاناتي همچون اخذ تسهيلات و موارد اين چنيني نيز بهره مند شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *