نارضایتی احمدی نژاد از حکم شلاق جوانی که به او توهین کرده بود

واکنش آملي لاريجاني به ابراز نارضایتی احمدي‌نژاد از اجرای حکم شلاق

آيت‌ا… آملي لاريجاني گسترش اعتراض‌ها در آمريکا را «پديده‌اي مهم و قابل تامل» از باب فرجام مکاتب سياسي مدعي ايجاد دموکراسي در جهان دانست و گفت: اين اعتراض‌ها و نابساماني‌ها موجب شده تا جهانيان متوجه فرجام نظريه ليبرال دموکراسي و متزلزل بودن ارکان آن بشوند.

به گزارش دانش روز به نقل از روابط عمومي قوه‌قضائيه، رييس قوه‌قضائيه در جلسه مسوولان عالي قضايي به جنجال رسانه‌اي غرب درخصوص اتهام طراحي نقشه بمب‌گذاري و ترورسفير سعودي در آمريکا اشاره کرد و گفت: در حالي که کشور آمريکا به شدت درگير اعتراض‌هاي مردمي است و در مقابل ديدگان جهانيان شاهد خشن‌ترين برخوردهاي پليسي با معترضان هستيم، رسانه‌هاي اين کشور براي منحرف کردن اذهان، جنجال رسانه‌اي جديدي به راه انداخته‌اند، ولي بدانند اين ترفندها ديگر کهنه و قديمي شده است. رييس قوه‌قضائيه با «خنده‌دار» توصيف کردن ادعاي رسانه‌هاي آمريکايي گفت: انقلاب اسلامي ايران نيازي به ترور ندارد. براي ما روشن است که اين‌گونه خبرسازي‌ها از ناحيه آمريکا براي منحرف کردن افکار داخلي مردم خودشان و مردم جهان و دور کردن از مشکلات داخلي آمريکا و اروپا است که رسانه‌اي مي‌شود. آيت ا… لاريجاني فرار مالياتي گسترده و دريافت وام‌هاي زياد و بدون پشتوانه و فقدان وثيقه‌هاي معتبر و کافي را از جمله موارد کشف شده در پرونده فساد مالی برشمرد و گفت: حسب گزارش‌هاي اوليه فرار مالياتي قابل‌توجهي در اين پرونده رخ داده که قوه‌قضائيه در حال پيگيري‌ آن است و ان‌شاءا… با سرعت و دقت اين پرونده را به سرانجام خواهد رساند.
در ادامه رييس قوه‌قضائيه به اظهارات برخي افراد درخصوص اجراي چند حکم و قرار قضايي که به استناد قانون و در مقام دفاع از حيثيت و جايگاه مسوولان عالي نظام و يا جامعه انجام پذيرفته اشاره کرد و گفت: قوه‌قضائيه بر حسب قانون با توهين‌کنندگان به مسوولان نظام به عنوان يک جرم داراي جنبه عمومي برخورد خواهد کرد و به نظر مي‌رسد نيازي به شکايت مسوولان نظام از اشخاص توهين‌کننده نيست. به نظر مي‌رسد اين اظهارات در پاسخ به سخنان دو روز قبل رييس‌جمهور باشد. محمود احمدی‌نژاد در همایش فرمانداران سراسر كشور موضوع شلاق زدن به يك جوان به خاطر توهين به رييس‌جمهور را مورد اشاره قرار داده و تصريح كرده بود: «وقتي دانه‌درشت‌ها آزادانه به دولت توهين مي‌كنند، راضي نيستم يك جوان به خاطر توهين به من شلاق بخورد.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *