نمره کیفیت خودروهای داخلی

تازه‌ترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد که شش محصول در مقایسه با ارزیابی قبلی با افت کیفیت روبه‌رو شدند. در این رده‌بندی که به شهریورماه اختصاص دارد، ۲۳ خودرو داخلی مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و بر حسب نمرات منفی کسب شده، در گروه‌های کیفی مختلف نشسته‌اند. خودروهای حاضر در رده‌بندی شهریورماه در نه معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ‌ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ ارزیابی شده و بر اساس مجموع نمرات منفی بدست آمده، در دو گروه «خیلی خوب» و «خوب» جای گرفته‌اند.

نمره کیفیت خودروهای داخلی
دانش روز – خسرو یعقوبی : تازه‌ترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد که شش محصول در مقایسه با ارزیابی قبلی با افت کیفیت روبه‌رو شدند.
در این رده‌بندی که به شهریور ماه اختصاص دارد، ۲۳ خودرو داخلی مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و بر حسب نمرات منفی کسب شده، در گروه‌های کیفی مختلف نشسته‌اند.خودروهای حاضر در رده‌بندی شهریور ماه نیز مانند ماه‌های قبلی در نه معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ‌ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ ارزیابی شده و بر اساس مجموع نمرات منفی بدست آمده، در دو گروه «خیلی خوب» و «خوب» جای گرفته‌اند. هر خودرویی که نمره منفی آن بین صفر تا ۱۲۰ بوده، به دسته «خیلی خوب» رفته و خودروهای دارای نمره منفی ۱۲۰ تا ۲۰۰ نیز میهمان دسته خوب‌ها شده‌اند. از نکات قابل توجه ارزیابی شهریور ماه می‌توان به کیفیت برتر تندر ایران خودرو نسبت به تندر پارس خودرو و همچنین افت کیفیت شش خودرو اشاره کرد.این شش محصول عبارتند از، مگان، هیوندایی آوانته، پژو ۲۰۶ صندوقدار، ریو، پژو ۴۰۵ و MVM.
اما به سراغ جزئیات گزارش کیفی شهریور برویم و ببینیم اوضاع کیفیت خودروهای داخلی در این ماه چگونه بوده است. طبق این گزارش، چهار خودرو ژاپنی رده‌های اول تا چهارم جدول رده بندی کیفی را به خود اختصاص داده‌اند، که در این بین نیسان تینا توانسته کمترین نمرات منفی را کسب کند. این محصول مونتاژی پارس خودرو، فقط در بدنه و رنگ نمره منفی داشته است. نیومزدا۳ نیز که در جایگاه دوم قرار گرفته، در این دو معیار نمره منفی دارد، اما ماکسیمای رده سومی، علاوه بر رنگ و بدنه، در تزئینات نیز نمره منفی به خود می‌بیند. همچنین سوزوکی گرندویتارا نیز به عنوان چهارمین عضو جدول رده‌بندی، در همین سه معیار نمره منفی کسب کرده است.
برتری تندر ایران خودرو
در رده پنجم جدول محصولی مونتاژی از پارس خودرو به نام مگان قرار دارد، که در مقایسه با ارزیابی قبلی، با افزایش نمرات منفی روبرو شده است. این خودرو نیز در تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی به خود می‌بیند. پس از مگان در حالی با تندر ایران خودرو در رده ششم روبرو می‌شویم که این محصول نمرات منفی کمتری در مقایسه با همتای پارس خودرویی خود بدست آورده است. تندر ایران خودرو در شش معیار از جمله صداهای غیرعادی، بدنه و رنگ حائز نمره منفی شده و تندر پارس خودرو نیز در پنج معیار از جمله تجهیزات الکتریکی، بدنه و رنگ نمره منفی دارد. از تندر که بگذریم، پژو ۲۰۶‌هاچ بک کیفیت بهتری را در مقایسه با مدل صندوقدار خود طی ارزیابی کیفی شهریورماه کسب کرده است. این محصول که در رده هفتم جای دارد، به جز سیستم تعلیق و نفوذ آب، در سایر معیارها نمره منفی دارد. این در شرایطی است که ۲۰۶ صندوقدار فقط در سیستم موتور و نفوذ آب نمره منفی کسب نکرده و در جایگاه دهم جدول نشسته است. همچنین رده نهم نیز در حالی به هیوندای آوانته رسیده که این محصول در مقایسه با رده بندی قبلی نمره منفی بیشتری به خود می‌بیند. آوانته در ترمز، صداهای غیرعادی و نفوذ آب دارای نمره منفی نیست.
کیفیت ریو و MVM
اما رده‌های یازدهم و دوازدهم جدول را در شرایطی ریو و MVM مدل ۵۳۰ به خود اختصاص داده اند که هر دو در مقایسه با ارزیابی قبلی نمرات منفی بیشتری دارند. ریو نه تنها در همه معیارها حائز نمره منفی شده، که در بخش سیستم موتور همچنان نمره منفی بالایی دارد. MVM مدل ۵۳۰ نیز به جز صداهای غیرعادی و نفوذ آب در باقی معیارها حائز نمره منفی شده است.
پرتیراژهای ایران خودرو در میانه جدول
سری به سه محصول پرتیراژ ایران خودرو یعنی پارس، پژو ۴۰۵ و سمند بزنیم. طبق رده‌بندی اعلامی، پژوپارس خراسان در جایگاه سیزدهم قرار گرفته و جز در سیستم تعلیق و تجهیزات الکتریکی در باقی معیارها نمره منفی دارد و سمند نیز که در رده بعدی است، در همه معیارها نمره منفی به خود می‌بیند. همچنین پژو ۴۰۵ خراسان و ۴۰۵ تولید مرکز نیز که رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند، در تمام معیارها حائز نمره منفی شده‌اند. ۴۰۵ تولید مرکز در مقایسه با رده‌بندی قبلی با افزایش نمرات منفی روبه‌رو شده است.
تیبا در رده هفدهم
محصول ملی سایپا که از مرداد ماه میهمان جدول رده‌بندی کیفی خودروها شده است، جایگاه هفدهم جدول را در اختیار دارد.پس از تیبا، دو محصول چینی در جایگاه‌ها هجدهم و نوزدهم جدول نشسته‌اند. MVM مدل X33 که ارزانترین شاسی بلند حال حاضر بازار خودرو ایران است، به جز سیستم تعلیق، ترمز و صداهای غیرعادی، در سایر معیارها نمره منفی به خود می‌بیند. MVM مدل ۱۱۰ نیز به جز ترمز و نفوذ آب، در دیگر بخش‌ها دارای نمره منفی است.پس از این خودرو چینی، به پژو روآ برمی‌خوریم، خودرویی که نفس‌های آخر را در ایران خودرو می‌کشد و در تمام معیارها نیز نمره منفی به خود می‌بیندر
پرایدها باز هم در انتها
سه رده انتهایی جدول رده‌بندی کیفی خودروها در شهریور، بازهم به پرایدها رسیده است. در این بین، سایپا ۱۳۱ بهترین کیفیت را دارد، اما با این حال در تمام معیارها نمره منفی کسب کرده است. سایپا۱۳۲ نیز همین شرایط را داراست و معیاری نیست که این خودرو در آن نمره منفی کسب نکرده باشد. همچنین سایپا ۱۳۱ پارس خودرو نیز با کسب نمره منفی در تمام معیارها، آخرین خودرو در جدول مذکور به شمار می‌رود.

 

 

One thought on “نمره کیفیت خودروهای داخلی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.