وبلاگ‌نویسی جایگاه اصلی‌اش را حفظ کرده

مدیر سایت بلاگفا گفت: وبلاگ‌نویسی جامعه را از فرهنگ شفاهی به سمت فرهنگ کتبی سوق داده است.
دانش روز – خسرو یعقوبی: مدیر سایت بلاگفا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: ایرانی‌ها زودتر از بسیاری کشورهای آسیایی، وبلاگ‌نویسی را تجربه کردند و تولید محتوایشان نیز به نسبت بالاست اما در حال حاضر تعداد کاربران اینترنت کشور ما به نسبت کشورهای دیگر افزایش نیافته و درصد رشد کاربران اینترنتی در کشورهای دیگر بالاتر است.

وی افزود: همین موضوع باعث شده تعداد وبلاگ نویسان کشورهای دیگر از کشور ما بیشتر شود.

در ادامه با بیان “هنگامی که وبلاگ‌نویسی در ایران رایج شد کارکردهای متنوعی داشت” خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی این کارکردها و امکانات را ایجاد کرده‌اند و همین موضوع باعث شده کاربران، شبکه‌های اجتماعی را به وبلاگ نویسی ترجیح دهند.

وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی این امکان را برای افراد فراهم کرده است تا بدون تولید محتوا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

همچنین با بیان اینکه وبلاگ نویسی جایگاه اصلی خود را حفظ کرده است، اظهار کرد: افراد بسیاری هستند که وبلاگ نویسی و انتشار محتوا در وبلاگ را به شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند و دلیل اصلی آن، این است که اگر در شبکه‌های اجتماعی محتوایی تولید شود از طریق موتورهای جستجو نمی‌توان به آن‌ها دست یافت.

وی در ادامه با اشاره به موضوع فیلترینگ برخی سایت‌ها و وبلاگ‌ها، بیان کرد: در چند سال اخیر به دلیل موضوع فیلترینگ، تعداد زیادی از وبلاگ‌نویسان علاقه خود را به وبلاگ‌نویسی از دست دادند و تولید محتوای اجتماعی کاهش یافت.

مدیر سایت بلاگفا در پایان با بیان اینکه در گذشته وبلاگ‌ها انعکاس افکار جامعه در دنیای مجازی بودند، گفت: این روزها به خاطر موضوع فیلترینگ نقش وبلاگ‌ها در این زمینه کم‌رنگ‌تر شده است و افراد دست به خود سانسوری می‌زنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *