وزیر نفت: آغاز فروش اوراق مشارکت؛ هفته آینده

وزیر نفت از آغاز فروش ده هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در هفته آینده خبر داد.

به گزارش دانش روز به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای رستم قاسمی در حاشیه همایش بین المللی  “فناوری و نوآوری در صنعت گاز” با بیان اینکه توسعه میدان های مشترک از مهمترین برنامه های وزارت نفت است ، افزود : توسعه خوبی در میدان های مشترک آغاز شده است.

وی گفت : طرح توسعه میدان های آذر، چنگوله و دارخوین آغاز شده است و امیدواریم در چند ماه آینده کار در بقیه میدان های مشترک ایران و عراق هم آغاز شود.

آقای قاسمی با بیان اینکه تأمین منابع مالی از طریق سهم نفت از بودجه انجام می شود ، افزود : فروش اوراق مشارکت نیز در دستور کار وزارت نفت است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه فروش صکوک ( اوراق قرضه اسلامی) هم به عنوان یکی از راه های تامین مالی نفت مطرح است ، گفت : در زمینه صکوک نفتی مجوز 15 میلیارد دلاری در سال 90 داریم که امیدواریم بخشی از آن به فروش برسد و از این طریق بخشی از منابع میدان مشترک تأمین شود.

آقای قاسمی در باره این که آیا از قیمت نفت رضایت دارید؟ گفت: قیمت نفت را بازار تعیین می کند و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت نفت است و ما به دنبال قیمت عادلانه نفت هستیم.

وزیر نفت با بیان اینکه به نظر می رسد حداقل تا پایان زمستان قیمت ثابتی خواهیم داشت ، افزود : کاهش غیرمنطقی قیمت نفت برای کشورهای تولید کننده مناسب نیست.

وی گفت : تلاش می کنیم پیش از برگزاری جلسه بعدی اوپک که در دو ماه آینده است، رایزنی برای هماهنگی کشورهای تولید کننده در جهت هدف مشترک داشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *