پیش بینی بازار مسکن ممکن نیست؟ قیمت مسکن کاهش می یابد ؟

فعلا هرگونه معامله در بازار فقط توسط پول لازم‎ها انجام می‌شود و برنامه‌های دولت بر روند کاهش قیمت مسکن تاثیر داشته و دارد. این روزها ترکیدن حباب گرانی بیش از هر چیز دیگری مردم را شادمان می کند، مردمی که در این سال ها یکباره شاهد چند برابر شدن قیمت همه کالاها بودند، چه کالای اساسی و خورد و خوراک و چه مسکن و خودرو…

قیمت مسکن کاهش می یابد؟

عالم اقتصاد – در میان بازار سکه، ارز، دلار و خودرو، مسکن جایی خاص دارد، خانه از خودت داشته باش شده یک وجب، داشتن یک خانه در این سال ها با جهش سرسام آوری که به دلایل مختلف برسرقیمت مسکن آمد، شده است یک رویای فانتزی.

خانه بخریم چون معلوم نیست فردا چه اتفاقی می افتد

با تغییر دولت و آمدن دولت تدبیر و امید، کمی نوسان های شدید در بازار دلار، سکه، ارز و همچنین مسکن آرامش پیدا کردند آنچنانکه در این روزها برخی کارشناسان مسکن اعلام کرده اند که اگر قصد خرید و فروش مسکن دارید دست نگه دارید و صبر کنید و البته شنیدن این توصیه از زبان رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک کمی عجیب تر است؛ در طی تمام این مدت خریداران مسکن با بهتی به نام افزایش چند برابر قیمت خانه مواجه شده بودند و دست روی دست گذاشته بودند و با چشمانی نگران هر روز قیمت یک متر مربع خانه را در صفحات روزنامه ها چک می کردند و یکباره دیدند که پولی را که با هزار دردسر روی هم قرار داده بودند تا بتوانند خانه ای برای خود بخرند، دیگر کفاف خانه ای را که صابونش را به دل زده بودند نمی دهد.

پیش بینی بازار مسکن ممکن نیست؟

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری  حتی در این روزها هم به خریداران مسکن توصیه می کرد بازار مسکن قابل پیش بینی نیست بخرید چون معلوم نیست فردا چه اتفاقی می افتد.

عالم اقتصاد , اخبار , اتفاق , اخبار اقتصاد و بازار , اخبار ارز , اخبار بانک خبر , بورس , اخبار خودرو اخبار , دیجیتال , اخبار سکه و طلا , اخبار مسکن , اخبار نفت , اخبار بین الملل, اخبار جالب, اخبار جذاب و خواندنی , اخبار سیاسی , اخبار دولت , اخبار سیاسی , اخبار سیاست خارجی , سیاست داخلی , اخبار مجلس , اخبار نظامی , اخبار فرهنگی , اخبار اجتماع اخبار , رسانه و مطبوعات اخبار , سینما و تلویزیون , اخبار ورزشی , اخبار ویژه , تازه ترين اخبار ورزشي , آخرین حوادث تهران , خبر های سایت حوادث خبری , اخبار سياسي و اقتصادي ايران , آخرین اخبار ایران , آسياي مرکزي و خبر جهان , اخبار کشور , سايت تحلیل خبر دنیای اقتصاد , کليپ فارسي , اخبار ايران , آخرين نتايج , اخبار فوري , فوتبال ايران و جهان , گزارش تصويری Economy World, Economy World Agency , Persian Clip , economyworld.ir , Persian news , economy world.irدر شرایط کنونی درباره قیمت مسکن دو دسته در مقابل هم ایستاده اند عده ای معتقدند کاهش قیمت مسکن مقطعی است و این ترکیدن حباب ها کوتاه مدت خواهد بود و ناشی از جو روانی حاکم بر تغییر دولت و سیاست های امیدوارانه ای است که از سوی دولت روحانی مطرح می شود اما از سویی دیگر هستند کارشناسانی که معتقدند حباب ها یکی پس از دیگری از بین می رود و قیمت خانه کمی به تعادل می رسد. در این میان رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از طرفداران دسته دوم بوده و معتقد است خریداران مسکن تا دو ماه صبر کنند.
او معتقد است قیمت مسکن از نیمه دوم سال قبل دچار 20 درصد افزایش قیمت شد که امید است تا دو ماه بعد این حباب که 9 درصدش شکسته شده کامل از بین برود.
خسروی با بیان اینکه فعلا هرگونه معامله در بازار فقط توسط پول لازم ها انجام می شود، تاکید کرد: برنامه های دولت بسیار بر روند کاهش قیمت مسکن تاثیر دارد.

حباب قیمت مسکن امسال تخلیه می شود ؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: امسال را باید سال وفور عرضه در بخش عرضه مسکن نام گذاشت آنچنانکه قیمت مسکن علیرغم اینکه تابستان فصل رونق در بخش مسکن است اما قیمت ها نسبت به بهار با چهار درصد کاهش روبرو شده اند و پیش بینی می شود این روند کاهش قیمت همچنان ادامه داشته باشد.
اهمیت بخش مسکن در اقتصاد کشور و نیز حساسیت‌ها و تاثیرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن، مرکز آمار ایران را بر آن داشت تا از سال 1372 به تهیه و اجرای طرح آمارگیری از قیمت و اجاره مسکن بپردازد، بنابراين از سال 1388 برای ارائه این اطلاعات از سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور استفاده شده است.
بر اساس اين گزارش، این سامانه با هدف شفاف سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات در راستای ساماندهی امور مسکن طراحی و پیاده سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آنها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند، را در این سامانه ثبت کنند. این سامانه از اول آذرماه سال 1387 در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

روند قیمت مسکن در تهران کاهشی است

بر اساس اين گزارش مرکز آمار اعلام كرده است كه متوسط اجاره ماهانه یک متر مربع زیربنای مسکونی در نیمه دوم سال 91 نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن 30.2 درصد و قیمت خرید و فروش 49.5 درصد افزایش یافته اين در حالي است که طبق اعلام سامانه املاك و مستغلات بازار مسكن 20 درصد حباب قيمتی داشته و با توجه به ثبات بازار ارز 9 درصد از اين حباب ها تركيده و قيمت ها مسكن تا حدودی كاهش يافت.
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این باره اعلام کرده است که ثبات قیمت مسکن تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
سخنان ابوالفضل صومعلو خود نشان از یک چیز دارد و آن هم این است که آنها که عجله ای برای خرید ندارند 6 ماهی هم صبر کنند تا شاید بتوانند خرید بهتر و منطقی تری داشته باشند.
بر اساس آمار ثبت شده معاملات مسکن در نیمه اول امسال به این ترتیب بوده است: تعداد کل معاملات مسکن در اردیبهشت ماه 13 هزار و 212 مورد، در خرداد ماه 10 هزار و 168 مورد، در تیر ماه 7231 مورد و در مرداد ماه نیز 59 هزار مورد بوده است.

رکود تورمی بازار مسکن را فرا گرفته ؟

عالم اقتصاد - پیش بینی بازار مسکن ممکن نیست؟ قیمت مسکن کاهش می یابد ؟ آیا قیمت مسکن کاهش می یابد, انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن در جامعه ؟, دلایل رکود بازار مسکن, رکود بازار مسکن, رکود بازار مسکن ادامه خواهد داشت ؟, رکود در بازار مسکن, رکود شدید بازار مسکن, فروشنده ها در بازار مسکن ؟, قيمت مسكن كاهش, قیمت مسکن افزایش یا کاهش, قیمت مسکن کاهش, قیمت مسکن کاهش می یابد, قیمت مسکن کاهش می یابد ؟, قیمت مسکن کاهش میابد, قیمت مسکن کاهش یافت, پول لازم یا عدم سود دهی سرمایه ؟, پیش بینی قیمت مسکن, پیش بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات, پیش بینی قیمت مسکن در تهران, پیش بینی قیمت مسکن در سال, پیش بینی قیمت مسکن در سال 1392, پیش بینی قیمت مسکن در سال 92, پیش بینی قیمت مسکن در پاییز 92, پیش بینی قیمت مسکن سال, کاهش قیمت مسکن در تهران, کاهش قیمت مسکن در سال آیندهعباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، وقتی برای اخذ رای در مجلس سخنرانی می کرد خبر از افزایش 6 برابری نرخ مسکن و افزایش 9 برابر قیمت زمین داد.
به عقیده کارشناسان قیمت مسکن در این سالها از نرخ تورم هم جلوتر رفته است و وقتی در سال 91 قیمت مسکن جهشی افزایش یافته است طبیعی است که خرید و فروش مسکن دچار رکود تورمی شود چرا که قدرت خرید بالا نیست و خریداران مجبورند که برمیزان پول خود بیفزایند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *