پیش بینی قیمت سکه و طلا, کاهش قیمت نزدیک است؟

کاهش قیمت جهانی طلا و بازگشت قیمت‌ها به کانال۱۳۰۰ دلاری، انتظار برای کاهش دوباره قیمت سکه و طلای داخلی را افزایش داده است.

کاهش التهابات یعنی کاهش قیمت دلار و کاهش قیمت سکه و طلا

همشهری آنلاین نوشت با کاهش التهابات ناشی از افزایش تردیدها نسبت به حمله نظامی به سوریه، قیمت‌ها در بازارهای جهانی از روزجمعه تغییر کرد به‌گونه‌ای که قیمت طلا که تا 1435دلار برای هر اونس افزایش یافته بود با کاهش 35دلاری به 1395 دلار رسید. بازارهای سهام نیز در وضعیت تثبیت قرار گرفتند و قیمت نفت نیز اندکی کاهش یافت. این شرایط، انتظار کاهش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی را افزایش داده‌است. همچنین انتظار می‌رود قیمت ارز نیز از امروز رو به کاهش گذارد.

عالم اقتصاد , اخبار , اتفاق , اخبار اقتصاد و بازار , اخبار ارز , اخبار بانک خبر , بورس , اخبار خودرو اخبار , دیجیتال , اخبار سکه و طلا , اخبار مسکن , اخبار نفت , اخبار بین الملل, اخبار جالب, اخبار جذاب و خواندنی , اخبار سیاسی , اخبار دولت , اخبار سیاسی , اخبار سیاست خارجی , سیاست داخلی , اخبار مجلس , اخبار نظامی , اخبار فرهنگی , اخبار اجتماع اخبار , رسانه و مطبوعات اخبار , سینما و تلویزیون , اخبار ورزشی , اخبار ویژه , تازه ترين اخبار ورزشي , آخرین حوادث تهران , خبر های سایت حوادث خبری , اخبار سياسي و اقتصادي ايران , آخرین اخبار ایران , آسياي مرکزي و خبر جهان , اخبار کشور , سايت تحلیل خبر دنیای اقتصاد , کليپ فارسي , اخبار ايران , آخرين نتايج , اخبار فوري , فوتبال ايران و جهان , گزارش تصويری Economy World, Economy World Agency , Persian Clip , economyworld.ir , Persian news , economy world.irپیش بینی قیمت سکه و طلا, کاهش قیمت نزدیک است؟

با توجه به تحلیل بالا و در نظر گرفتن موضع ایران و هم چنین 5+1 مبنی بر تعامل در مذاکرات دور از ذهن نیست روند کاهش قیمت در بازار سکه طلا و ارز دلار شکل گرفته و ادامه پیدا کند بطوری که کاهش قیمت دلار به زیر 3000 تومان و همچنین سکه به زیر یک میلیون تومان دور از ذهن نیست و مطمئنن کاهش قیمت دلار بر سایر بازارهای دیگر تأثیر گذار خواهد بود و می تواند سود دهی برخی از شرکت های بورسی را نیز کاهش دهد و احتمالاً سطح عمومی قیمت ها نیز بطور نسبی کاهش خواهد یافت.

خسرو یعقوبی : در نظر داشته باشید این کاهش ها به معنی ضرر و زیان نخواهد بود بلکه بمعنی افزایش ارزش پول ملی ایران یعنی ریال خواهد بود که شما به ازاء دریافت کالا و خدمات ریال کمتری نسبت به گذشته می پردازید.

تحلیل آینده قیمت سکه و طلا, مقاومت در مقابل کاهش قیمت دلار ؟

از نظر نگارنده کاهش قیمت گرم طلا و سکه بیشتر از همه ملموس خواهد بود زیرا با کاهش تنش های جهانی همسایگان ایران علاوه بر کاهش بار روانی اونس جهانی کاهش قیمت دلار ( افزایش ارزش ریال ) در بازار داخلی دور از ذهن نیست که این باعث کاهش تصاعدی قیمت سکه و طلا خواهد شد.

عالم اقتصاد – البته کنترل دولت بر روی نرخ ارز را نباید از نظر دور داشت زیرا احتمالاً دولت با هرگونه نوسان قیمتی در بازار ارز حتی به سمت کاهش قیمت مخالف خواهد بود و دلیل ایجاد فضای بی اعتمادی در صنایع نسبت به دولت در کنترل بازارها خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *