چرا سوییچ‌ها برتر از روترها هستند؟

سوییچ‌ها با در اختیار داشتن پورت‌های متعدد، زمینه اتصال رایانه‌های موجود برروی چند سگمنت (رایانه‌های یک مجموعه) را به وجود می‌آورد.
 
به گزارش دانش روز به نقل از خبرگزاری دانشجویان، در فضای ارتباطات چندگانه مبتنی بر شبکه، این سوییچ‌ها هستند که در حال حاضر به‌عنوان کاراترین ابزار برای اتصال چند شبکه به یکدیگر که البته از نوع محلی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خسرو یعقوبی: معمولاً شیوه تبادل بسته‌های داده در این پکیج‌های ارتباطی به گونه‌ای است که باعث افزایش رقابت‌های شبکه‌ای و فعالیت‌های بر روی آن می‌شود.

سوییچ‌ها با در اختیار داشتن پورت‌های متعدد، زمینه اتصال رایانه‌های موجود برروی چند سگمنت را به وجود می‌آورد و بسته‌های داده را از یک درگاه به عنوان ورودی می‌گیرد و در سایر پورت‌ها تقسیم می‌کند تا سایر رایانه‌ها بتوانند به نرخ مشترکی از داده‌ها دسترسی داشته باشند.

البته شیوه فعالیت به این شکل است که سوئیچ آدرس مقصد را پس از اعلام و تشخیص ماهیت ثبت می‌کند و بسته را به درگاه مورد نظر ارسال می‌کند.

باید دانست که پهنای باند موجود برروی سگمنتها عاملی اساسی برای عمل سوییچ است، به این نحو که سگمنت با ۱۰mbps نمی‌تواند عمل سوییچینگ را با سگمنت ۱۰۰mbps انجام دهد، هرچند که انواع نامتقارنی از سوییچ موجود هستند که تبادل اطلاعات را بین پهنای باندهای متفاوت نیز ممکن می‌سازنند.

تفاوتی که باعث شده سوییچ‌ها دارای برتری نسبت به روترها باشند این است که معمولاً مسیرهای بهینه در سوییچ‌ها برای هر تبادل اطلاعات جدول‌بندی می‌شود و در سری‌های بعدی داده‌ها نیاز به اتلاف زمان ندارند تا مسیردهی شوند، در حالی که برای روترها چنین موضوعی وجود نداشت و علاوه بر این سوییچ‌ها قدرت کنترل ارتباطات بین رایانه‌های یک سگمنت را هم دارند، در حالیکه روترها یک تنه قادر به کنترل ارتباطات بین سگمنتی هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *