یارانه نقدی 200 و 470 هزار تومانی در گزارش اتاق ایران

اتاق بازرگانی ایران با تهیه گزارش 18 صفحه‌ای درباره فاز اول و دوم هدفمندی یارانه‌ها، راهکارهای 18 گانه‌ای در این باره ارائه و با مطرح کردن سناریوهای متفاوت عنوان کرده است: یارانه نقدی به ازای هر ایرانی می‌تواند در سال 1394 بر مبنای ارز مرجع حدود دو میلیون ریال و بر مبنای نرخ ارز غیر مرجع 4.7 میلیون ریال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، اگرچه با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شده است و مشخص نیست که آیا اجرای این قانون در 50 روز باقیمانده از سال 91، قرار است اجرا شود یا به سال‌های آینده موکول شود؛ اما از هم اکنون تب و تاب بسیاری را در میان فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

محافل کارشناسی دوباره تشکیل جلسه داده‌اند و دولت و مجلس نیز به عنوان دو قوای درگیر در اجرای این قانون، باز هم گرد هم آمده و جلسات شبانه خود را آغاز کرده‌‎اند. این در شرایطی است که اگرچه برگزاری این جلسات، رنگ و بوی و حتی جدیت جلسات اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها را ندارد، اما به هرحال همین که زمزمه اجرای این قانون از سوی دولت در محافل عمومی و خصوصی پیچید، همه را به فکر انداخت که برای اجرای هرچه بهتر آن چاره اندیشی کرده و حتی گزارشاتی هم از اجرای فاز اول و نقاط مثبت و منفی آن داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *