رواج دبّه در معاملات مسکن

رشد قیمت مسکن از یک سو و نامشخص بودن آینده بازار علاوه بر اینکه سایه رکود بر معاملات افکنده، باعث شده تا اغلب قول و قرارهای بازار مسکن به سرانجام نرسند و دبّه در قراردادها اتفاق تکراری هر روز بازار شود.

خبرگزاری فارس: رواج دبّه در معاملات مسکن/ چاره‌اندیشی برخی املاک با تعیین مهلت ۱۰روزه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از افزایش نرخ ارز، فنر قیمت مسکن نیز پس از سه سال رکود به یک باره رها شد و به نوعی خرید و فروش مسکن را به دلیل نامشخص بودن آینده بازار وارد یک رکود تورمی کرد. رکود تورمی که همه را به یاد جهش قیمت مسکن در سال 86 انداخته و باعث شد تا برخی از فروشندگان مسکن پس از فروش ملک خود دیگر نتوانند صاحب خانه شوند.

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : بنابراین گزارش، موضوعی که این روزها در بازار مسکن باب شده و به نوعی هم به فروشندگان مسکن باید این حق را داد، رواج بیش از حد دبّه در معاملات روزانه است.

فروشندگان از ترس اینکه پس از فروش واحد مسکونی خود نتوانند مسکن مورد نیازشان را خریداری کنند، هیچ علاقه ای از خود برای جابجایی نشان نمی دهند.

اغلب مشاوران املاک بر این موضوع تأکید دارند که متقاضیان مسکن از ترس اینکه در ماه‌های آینده قیمت مسکن بالاتر خواهد رفت،  برای خرید عجله می‌کنند که همین عجله کردن و هجوم موجب افزایش کاذب قیمت‌ها می‌شود.

همچنان که محمدیان یکی از مشاوران املاک منطقه 2 تهران به خبرنگار فارس گفت: برخی متقاضیان مسکن از آنجا که تصور می‌کنند قیمت مسکن بالاتر خواهد رفت سعی می‌کنند هر چه سریعتر و قبل از اتمام سال، مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند، اما متأسفانه نامشخص بودن آینده بازار مسکن و قیمتها باعث شده تا اکثر فروشندگان پس از رسیدن به توافق نهایی از فروش واحد مسکونی خودداری و به نوعی دبّه کنند.

وی ادامه داد: افزایش بیش از 50 درصدی قیمت مسکن در سطح شهر تهران و به تبع آن در کل کشور گواه روشنی بر رها شدن فنر قیمتی مسکن طی دو ماه اخیر است و در صورت عدم اتخاذ سیاست‌های مناسب از سوی دولت در سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *