احمدی‌نژاد حکم ريیس جدید نظام پزشکی را امضا نمی‌کند؟

خبرگزاری مهر نوشت منابع آگاه خبر داده‌اند که حکم تنفیذ دکتر علیرضا زالی به عنوان ريیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران برای سومین بار به دفتر ريیس‌جمهور ارسال شده است، اما ريیس‌جمهور از امضای آن امتناع کرده است. این در حالی است که مجمع عمومی نظام پزشکی 6 اردیبهشت‌ماه برگزار شد و بر اساس انتخاباتی که انجام گرفت، دکتر زالی با 166 رای به عنوان ريیس جدید سازمان نظام پزشکی برگزیده شد. بر اساس قانون، حکم ريیس کل سازمان نظام پزشکی باید به امضای ريیس‌جمهور برسد.

احمدی‌نژاد حکم ريیس جدید نظام پزشکی را امضا نمی‌کند؟

دنیای اقتصاد – ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی سراسر کشور 4 اسفند 1391 در 156 شهر برگزار شد و بر اساس آن هيات‌های مدیره جدید، انتخاب و معرفی شدند. این در حالی بود که روند تعیین صلاحیت‌ها در حوزه انتخابیه شهر تهران با حاشیه‌های زیادی همراه بود؛ به‌طوری‌که ريیس‌جمهور وارد این جریان شد و خواستار بازنگری مجدد در روند تایید صلاحیت کاندیداهای نظام پزشکی در تهران شد، اما هيات مرکزی نظارت بر انتخابات، بر آنچه که در مسیر تعیین صلاحیت کاندیداها انجام داده بود، اصرار و پافشاری داشت و سرانجام، انتخابات نظام پزشکی بدون هیچ گونه تغییری در روند تایید صلاحیت‌ها، برگزار شد.

منتظر ريیس‌جمهوری بعدی می‌شویم

شهاب‌الدین صدر، ريیس کل فعلی سازمان نظام پزشکی ایران که برای 2 دوره متوالی بر مسند ریاست این سازمان حضور دارد، از جمله کاندیداهایی بود که در این دوره ردصلاحیت شد و همین مساله موجب ورود ريیس‌جمهور به عرصه انتخابات نظام پزشکی شد. بر اساس آنچه که در قانون آمده است، تا زمان امضای حکم تنفیذ ريیس جدید سازمان نظام پزشکی، حضور ريیس قبلی غیرقانونی نیست.
پیش از این دکتر علی رضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که اگر احمدی‌نژاد حکم ريیس جدید نظام پزشکی را امضا نکند، چه خواهید کرد؟ گفته بود که منتظر ريیس‌جمهوری بعدی می‌شویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *