احمدی نژاد، قالیباف را با اسناد و جلیلی را با حمایت تخریب خواهد کرد

احمدی نژاد، قالیباف را با اسناد و جلیلی را با حمایت تخریب خواهد کرد، طرح 4 مرحله‌ای اجماع اصلاح طلبان، هاشمی در حال رصد برنامه نامزدها

احمدی نژاد، قالیباف را با اسناد و جلیلی را با حمایت تخریب خواهد کرد

دنیای اقتصاد – عباس سلیمی نمین در مسجدی در مشهد مقدس گفته: احمدی‌نژاد و هاشمی هنوز هم می‌توانند در عرصه انتخابات اثر داشته باشند. وی افزود: جامعه باید توجه کند که در مورد کاندیداها غلو و بزرگنمایی نشود؛ بزرگنمایی در مورد کاندیدا، جریانی ضد تفکر برای جامعه است. وی ادامه داد: هرچه تعداد بازیگردان‌های صحنه افزایش یابد، پیچیدگی بیشتر می‌شود؛ در سال 88 یک بازیگردان داشتیم اما امسال دو بازیگردان داریم. سلیمی نمین با اشاره به این‌که قدرت گرفتن اصولگرایان حلقه متصل به احمدی‌نژاد را می‌تواند به خطر بیندازد، اظهار داشت: برخی انتقادات ما به آقای هاشمی ناشی از حسن روحانی است و روحانی از کسانی بود که در انحراف هاشمی به سمت اشرافی‌گری نقش داشت. وی گفت: احمدی نژاد، قالیباف را با اسناد و جلیلی را با حمایت تخریب خواهد کرد ؛ زیرا وی مدتهاست سعید جلیلی را به عنوان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی قبول ندارد. سلیمی نمین تصریح کرد: احمدی‌نژاد به دنبال تضعیف اصولگرایی و تقویت هاشمی است؛ وی اگر می‌خواست هاشمی تقویت نشود، مقوله رسیدگی به مسائل اقتصادی را در آستانه انتخابات رها نمی‌کرد!

طرح 4 مرحله‌ای اجماع اصلاح طلبان

  طرح 4 مرحله‌ای اجماع اصلاح طلبان ( دنیای اقتصاد )خبر اول اینکه جمعی از مشاوران اکبر هاشمی و محمدخاتمی در حال نهایی کردن طرح اجماع اصلاح‌طلبان هستند تا بر اساس آن، پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری را به واقعیت نزدیک کنند. یک سایت متعلق به اصلاح‌طلبان در این رابطه گزارش داد، این طرح شامل چند محور است:
– برگزاری جلسه مشترک با حضور هاشمی، خاتمی، روحانی و عارف با هدف اجماع روی روحانی و کنار کشیدن عارف به نفع وی (احتمالاً غرضی هم در این پروسه قرار بگیرد.)
– اعلام حمایت رسمی، علنی و عملی هاشمی و خاتمی از روحانی (هم در مرحله تبلیغات و هم اعلام این که هاشمی و خاتمی تمام توان خود را برای کمک به دولت روحانی مصروف خواهند کرد.)
– اعلام محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دولت یازدهم
– فعال شدن ستادهای عارف به نفع روحانی
مشاوران هاشمی و خاتمی معتقدند موجی که در پی کاندیداتوری هاشمی در سطح جامعه به نفع وی ایجاد شد، هر چند با رد صلاحیتش خوابید ولی در صورتی که مردم بدانند روحانی گزینه مورد حمایت هاشمی است، درصد قابل توجهی از آنان که می‌خواستند به هاشمی رأی دهند به گزینه هاشمی رأی خواهند داد. آنها بر این باورند که در شرایط فعلی، میزان آرای روحانی از عارف بیشتر است ولی به حدی نیست که بتواند خود را پیروز قطعی بداند. عارف نیز قطعاً رأی لازم را ندارد و ادامه حضورش، تداعی گر حضور مصطفی معین در انتخابات 84 است که نه تنها خودش رأی نیاورد، بلکه با شکستن آرای اصلاح‌طلبان، مانع از پیروزی هاشمی یا کروبی هم شد و نهایتاً احمدی‌نژاد برنده تشتت آرای اصلاح‌طلبان شد. هنوز این طرح نهایی و به تصویب بزرگان جریان اصلاحات نرسیده است ولی احتمال می‌رود در هفته آینده، درباره آن تصمیم‌گیری شود.

هاشمی رفسنجانی در حال رصد برنامه نامزدها

هاشمی رفسنجانی در حال رصد برنامه نامزدها ( دنیای اقتصاد ) شنیدیم که محمد هاشمی برادر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با مهر و در پاسخ به این سؤال که آیا آقای هاشمی تصمیم به حمایت از نامزدی خاص در انتخابات ریاست جمهوری گرفته است یا خیر؟ گفت: ایشان در حال حاضر فقط برنامه‌های نامزدهای مطرح را رصد می‌کنند و تاکنون از هیچ کاندیدایی اعلام حمایت نکرده‌اند. وی در ادامه گفت: اخیراً آقایان روحانی و عارف دیداری با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتند، اما تا جایی که بنده اطلاع دارم، سایر کاندیداها بعد از اعلام رسمی نظر شورای نگهبان دیداری با ایشان نداشته‌اند. محمد هاشمی در پاسخ به این سؤال که براساس یادداشت منتشر شده از شما در سایت شخصی هاشمی رفسنجانی تاکید بر عدم حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت انتخاباتی داشته‌اید، افزود: بنده درباره موضع اصلاح‌طلبان مبنی بر حمایت یا عدم حمایت از یک کاندیدای خاص در انتخابات را از آقای مجید انصاری نقل قول کردم. وی چندی پیش گفته بود که «اصلاح‌طلبان دو کاندیدا در انتخابات داشتند، یکی آقای خاتمی که ثبت‌نام نکردند و دیگری آقای هاشمی که این‌گونه شد؛ لذا اصلاح‌طلبان دیگر کاندیدایی ندارند.» البته اصلاح‌طلبان اخیراً با آقای خاتمی جلسه‌ای داشته‌اند تا درباره چگونگی ورود به انتخابات، حمایت و یا عدم حمایت از کاندیداهای موجود منتسب به این طیف تصمیم‌گیری کنند. البته بنده از خروجی این جلسه اطلاعی ندارم.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] صریح احمدی نژاد را از حضور در انتخابات منع کرده بود. احمدی نژاد پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران درباره توصیه رهبر معظم […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *