الزام داوطلبان کنکور۹۱ برای دریافت یک کد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان کنکور کارشناسی سال ۱۳۹۱ برای اولین بار باید کد سابقه تحصیلی خود را از مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.
دانش روز – خسرو یعقوبی : عبدالامیر عرفی در گفتگو با مهر افزود: امسال یک زبان مشترک بین سازمان سنجش کشور و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تعریف کردیم که طبق آن داوطلبان کنکور کارشناسی سال ۹۱ باید کد سابقه تحصیلی دریافت کنند.

وی ادامه داد: داوطلبانی که دیپلم خود را از سال ۸۴ به بعد دریافت کرده اند، در تاریخی که متعاقبا اعلام می شود، باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مشخصات سجلی و سوابق تحصیلی خود را با اطلاعاتی که در سایت از آنها قرار داده ایم، منطبق و در صورت صحت در پایان کد رهگیری شان را برای شرکت در کنکور ۹۱ دریافت کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: در صورتی که اطلاعات موجود در سایت به هر دلیلی درست نبود، نیازی به مراجعه حضوری دانش آموزان به منطقه آموزش و پرورش محل تحصیلشان نیست و تنها باید در سایت پیغام خطا را گذاشته تا ما در اسرع وقت اطلاعات موجودمان را با آموزش و پرورش منطقه در میان گذاشته و آنها را تصحیح کنیم.داوطلب نیز با مراجعه دوباره به سایت آنها را تایید و کدرهگیری اش را دریافت می کند.

عرفی با بیان اینکه تطبیق اینترنتی سابقه تحصیلی تا قبل از ثبت نام کنکور ۹۱ انجام خواهد شد، گفت: اما داوطلبان کنکوری که از سال ۱۳۸۴ به قبل دیپلم خود را دریافت کرده اند شامل این طرح نمی شوند و باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه کرده و در همان سایت اطلاعاتشان را وارد کنند.

وی افزود: این کد بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش مشترک است و تمامی داوطلبان برای ثبت نام در کنکور ۹۱ به آن نیاز دارند.

از آنجا که سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور تاثیر دارد، در سالهای گذشته آموزش و پرورش برای ارسال این سوابق به سازمان سنجش دچار مشکلات متعددی شده که یکی از آنها، اشتباهات متعدد در سوابق تحصیلی دانش آموزان بود که قرار است در کنکور ۹۱ به این شکل مرتفع شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.