اولتیماتوم آخر به جبهه پایداری

آیت‌الله مهدوی‌کنی به جبهه پایداری انقلاب اسلامی اولتیماتوم داد که اگر همچنان در جلسات کمیته 8+7 حاضر نشوند، این کمیته تبدیل به کمیته 6+7 خواهد شد. اولتیماتومی که شاید برای آخرین بار به جبهه حامیان دولت داده شده باشد.

دانش روز – خسرو یعقوبی – ریش سفیدان اصولگرا برای ارائه فهرست واحد در انتخابات مجلس نهم با تشکیل سازوکاری که به 8+7 معروف شده است، سعی کردند تمامی نیروهای اصولگرا را متحد کنند، اما هنوز حامیان دولت که تحت عنوان جبهه پایداری فعال هستند به این ساز و کار تن نداده اند و با راه اندازی دفاتر استانی خود عزم ورود مستقل به عرصه انتخابات مجلس نهم را دارند. به این جهت آنها بارها مورد انتقاد اصولگرایان برای پیوستن به کمیته 8+7 قرار گرفته‌اند که در مقابل اعلام کرده‌اند؛ در شرایطی حاضر به شرکت در جلسات 8+7 هستند که شروطشان محقق شود. در همین خصوص پیش‌تر آیت‌الله مهدوی‌کنی گفته بود که اهل هیچ شرط و شروطی نیست و با جبهه پایداری برای حضور در جلسات اصولگرایان اتمام حجت کرد که تاکنون این اتمام‌حجت آیت‌الله کارساز نیفتاده است. همین موضوع هم باعث شد که آیت‌الله مجددا روز گذشته با اولتیماتومی تاکید کرد: اگر جبهه پایداری همچنان در جلسات کمیته 8+7 حاضر نشوند، این کمیته تبدیل به کمیته 6+7 خواهد شد.
در همین راستا اخیرا اخباری از اردوگاه اصولگرایان به گوش می‌رسد که بیانگر پایان دوران مماشات با جبهه پایداری است، به طوری که برای آنها مهلت تعیین کردند و هشدار داده اند اگر ظرف 10 الي 20 روز آينده نمایندگان جبهه پايداري در كميته 8+7 حضور پیدا نکنند، وضعیت آنها در این کمیته مشخص خواهد شد. در عین حال صادق محصولی به عنوان یکی از موسسین جبهه پایداری به تازگی گفته بود: نه گفته‌‌‌‌‌ایم لیست می‌دهیم و نه گفته‌ایم که نمی‌دهیم، بلکه به تکلیفمان مطابق شرایط و فرمایشات مقام معظم رهبری عمل خواهیم کرد. در مقابل هم حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز گفته است: جبهه پایداری باید بداند که 8+7 منتظر کسی نیست و کارهایش را انجام می‌دهد و معطل کسی هم نمی‌ماند.
تشکیل ستادهای استانی جبهه پایداری کار خوبی نیست
آیت‌الله مهدوی‌کنی در حاشیه افتتاح مجتمع مذهبی، فرهنگی امام رضا (ع) در منطقه۷ تهران، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جلسات کمیته 8+7 شرکت نکنند، این کمیته تبدیل به کمیته 6+7 خواهد شد؟ اظهار کرد: می‌آیند ان‌شاالله؛ ما امیدواریم که بیایند، اما اگر خودشان نخواهند بیایند، کمیته 8+7 به 6+7 تبدیل می‌شود. به گزارش ايلنا، آیت‌الله مهدوی‌کنی در پاسخ به سوال دیگری، مبنی بر اینکه با توجه به اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی در حال حاضر، بدون اینکه کاری به جبهه متحد اصولگرایی داشته باشد و در جلسات آن شرکت کند، در حال تقویت کمیته‌های استانی خود است و تاکنون چند همایش استانی هم برگزار کرده است، آیا فکر نمی‌کنید که این تشکل در ‌‌نهایت به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شوند؟ گفت: من این تعبیرات را نمی‌گویم، ولی من می‌گویم این کار‌ها کار خوبی نیست. وی در ادامه به علت حضور خود در جریان وحدت اصولگرایان اشاره کرد و افزود: ما اگر آمدیم در میدان، برای این بود که مومنین با هم ائتلاف کنند و اگر این ائتلاف نشود این ضرر به همه می‌رسد. آیت‌الله مهدوی‌کنی در مورد ارزیابی خود از فعالیت‌های استانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و برگزاری همایش در برخی از استان‌ها از سوی این تشکل گفت: حالا اشکال ندارد؛ همایش در استانی برگزار کردند حالا بر می‌گردند به مرکز، چون تا به مرکز بر نگردند، استان کارش راه نمی‌افتد. وی در پاسخ به این سوال که اصرار جبهه پایداری مبنی بر اینکه نماینده لاریجانی و قالیباف از جبهه متحد اصولگرایی حذف شوند در ‌‌نهایت به کجا خواهد رسید؟ گفت: ما نظرمان این است که کسی حذف نشود؛ ما می‌گوییم همه اضلاع اصولگرایی باشند و این به معنی این است که هم اینها باشند و هم آنها و به نظر من جدا کردن اضلاع اصولگرایی از جبهه متحد اصولگرایی خوب نیست و ضرر دارد.
8+7 معطل نمی‌ماند
در همين حال، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی گفت: از تمامی گروه‌هایی که خودشان را ذیل تابلوی اصولگرایی تعریف کرد‌ه‌اند، انتظار می‌رود که بدون پیش شرط به جمع جبهه متحد بپیوندند. این عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرآنلاین، در واکنش به اِن قلتهای جبهه پایداری برای عضویت در 8+7 و حضور در جلسات آنها اظهار کرد: گروه‌های مختلف اصولگرا باید بدانند که 8+7 منتظر کسی نیست و کارهایش را انجام می‌دهد و معطل کسی هم نمی‌ماند. البته توقع این است که کسانی که در چارچوب اصولگرایی کار کرده‌اند، به این جمیع ملحق شوند.
به دنبال سهم‌خواهی هستند
همچنین یکی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس، شرط‌گذاری‌هاي جبهه پایداری را در ادامه سهم‌خواهی‌های رایحه خوش خدمت در انتخابات گذشته مجلس ریشه یابی کرد. علي عباسپور در گفت‌وگو با خبرآنلاين، با بيان اينکه اين نگراني وجود دارد که رويکرد جدايي طلبانه جبهه پايداري، خدشه‌اي به اتحاد اصولگرايي وارد کند، ادامه داد: بحث‌هايي را که اين روزها جبهه پايداري در اعتراض به 8+7 مطرح مي‌کنند، چهار سال پيش رايحه خوش خدمت در قبال 6+5 مي‌گفتند. وي با بيان اينكه آنها در هر دو برهه، بحث سهم‌خواهي را مطرح کرده و مي‌کنند، افزود: جبهه پايداري با اين انديشه پيش مي‌رود که در آينده، مسائل در 8+7 به سهم‌خواهي‌هايي منتهي خواهد شد.از اين رو از هم‌اکنون در تلاش است که دست قوي‌تري را براي سهم‌خواهي‌هاي آتي در اين تشکل داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *