ایران – بحرین، سکانس دوم

شاگردان كي‌روش به صعود نزديك مي‌شوند؟
شادي بازيكنان تيم ملي در بازي رفت مقابل بحرين كه با نتيجه قاطع 6 بر صفر .
به سود تيم كشورمان به پايان رسيد.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی جمعه در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا با بحرین در منامه دیدار می‌کند که پیروزی در این دیدار به معنای صعود زودهنگام به دور چهارم این مسابقات است.
به گزارش مهر، کمتر از یک ماه پیش تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه آزادی جشنواره‌ای از گل به راه انداخت و با 6 گل بحرین را در هم کوبید. شب 19 مهرماه برای فوتبال ایران و فوتبال‌دوستان کشورمان یک شب رویایی و خاطره‌انگيز شد، شبی که شکست 6 بر صفر را به بحرین تحمیل کردیم و هرچه خاطره بد از این تیم به یاد داشتیم از ذهن‌مان پاک شد. «به قول علی کریمی‌ با این پیروزی دل مردم خنک شد» و البته امیدواری‌ها به تیم کی‌روش بیشتر و بیشتر.
تیم ملی فوتبال کشورمان 31 روز پس از آن شب رویایی این بار به منامه می‌رود تا چهارمین بازی خود در مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا را جمعه شب هفته جاری مقابل بحرین برگزار کند. این بازی از گروه E مسابقات و با قضاوت داور سنگاپوری برگزار می‌شود.
ملی‌پوشان فوتبال کشورمان گرچه در تهران تیم ملی بحرین را با شکست 6 بر صفر بدرقه کردند، اما این پیروزی دلیل و تضمینی برای برد دوباره آنها در خانه بحرینی‌ها نیست، چراکه بحرین زخم خورده بسیار خطرناک‌تر از تیمی‌است که در ورزشگاه آزادی و در همان دقیقه یک بازی مقابل تیم کشورمان 10 نفره شد.
بحرین زخم خورده برای جبران شکست تحقیرآمیز بازی رفت به مصاف تیم کشورمان خواهد آمد. شاگردان «پیتر جان تیلور» که به زعم او در بازی رفت، حرفی برای گفتن نداشتند در بازی برگشت بدون شک تیمی متفاوت خواهند بود. تیمی ‌که توانسته کویت را در خانه‌اش شکست دهد، تمامی بازیکنانش چون «محمد سالمین»، «محمود عبدالرحمان»، «فوزی عایش»، «اسماعیل عبدالطیف» و… را در اختیار دارد، نمی‌تواند تیم دست و پابسته بازی رفت باشد.
سرخپوشان به مانند دیگر تیم‌های عربی به معنای واقعی از امتیاز میزبانی استفاده می‌کنند. آنها در سال‌های گذشته به خوبی ثابت کرده‌اند «میزبانی بی‌رحم» هستند و بویی از میهمان‌نوازی نبرده‌اند. با این پیش‌زمینه فکری ملی پوشان فوتبال کشورمان خود را برای جدالی دشوار و سخت در خانه بحرین آماده کرده‌اند.
بازی در غیاب کریمی‌ و خسرو
بدون شک علی کریمی‌ و خسرو حیدری از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان هستند که کی‌روش بارها به نقش تعیین کننده آنها در تیمش اشاره کرده است. علی کریمی‌که بازی رفت مقابل بحرین را به علت مصدومیت از دست داد در دیدار برگشت نیز غایب خواهد بود. عملکرد خوب جباری در بازی رفت، نگرانی از بابت غیبت کریمی ‌را کمتر می‌کند، اما هنوز مشخص نیست کی‌روش به جای خسرو از چه بازیکنی استفاده خواهد کرد. حسین ماهینی گزینه نخست جانشینی خسرو است که در بازی رفت با حضور 45 دقیقه‌ای در نیمه دوم از عوامل گلباران بحرین بود.
شکست بحرین تضمین صعود ایران
تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه E از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا با هفت امتیاز بالاتر از قطر پنج امتیازی، بحرین چهار امتیازی و اندونزی که هیچ امتیازی ندارد، صدرنشین است. تیم ملی فوتبال کشورمان اگر در بازی جمعه شب مقابل بحرین در منامه به سه امتیاز دست یابد، صعود خود به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام‌جهانی 2014 در قاره آسیا را تضمین خواهد کرد و از حساسیت و اهمیت دیدارهای آتی مقابل اندونزی و قطر کاسته خواهد شد.
تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین تا به امروز 14 بار با هم بازی کرده‌اند. در این بین تیم کشورمان هفت بار مقابل بحرینی‌ها به پیروزی رسید، چهار بار شکست خورده و در سه بازی به نتیجه تساوی رضایت داده است. در این 13 بازی تیم کشورمان 29 بار دروازه بحرین را گشوده و در مقابل 11 گل دریافت کرده است.در ديگر بازي اين گروه نیز قطر در خانه ميزبان اندونزي است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *