تاسیس معاونت جدید برای وزیر معزول

شیخ‌الاسلامی به سمت «معاون رییس‌جمهور در امور اجتماعی» منصوب شد
تاسیس معاونت جدید برای وزیر معزول

دنیای‌اقتصاد ـ رییس‌جمهور با صدور حکم جدیدی برای وزیر معزول خود، نشان داد که باوجود مخالفت مجلس با باقی ماندن «عبدالرضا شیخ‌الاسلامی» در کابینه، بر حفظ نیروهای نزدیک به خود اصرار دارد، حتی اگر این اقدام به تعریف پست جدید دیگری در نهاد ریاست‌جمهوری منتهی شود. برمبنای این امر، روز گذشته محمود احمدی‌نژاد طی حکمی، وزیر برکنار شده تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان «معاون رییس‌جمهور در امور اجتماعی» منصوب کرد، معاونتی که پیش از این جایگاهی برای آن تعریف نشده بود.

خسرو یعقوبی – پس از آنکه انتصاب‌های جنجالی در سازمان تامین اجتماعی و تلاش برای حفظ «سعید مرتضوی» در راس مدیریت این سازمان، کار دست شیخ‌الاسلامی داد و وی را به پای میز استیضاح بهارستانی‌ها کشاند، باوجود تلاش و رایزنی دولت با مجلس برای حفظ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود، نمایندگان با 192 رای قاطع، وی را از سمت خود برکنار کردند تا این وزیر نزدیک به رییس‌جمهور نیز مجبور به خداحافظی با تیم دولت شود.
اما به دنبال برکناری شیخ‌الاسلامی از حکم وزارت، احمدی‌نژاد طی نامه‌ای از زحمات و تلاش‌های وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود تقدیر و تشکر کرد، نامه‌ای که تا حدودی رنگ و بوی احتمال بازگشت دوباره شیخ‌الاسلامی به تیم دولت را تداعی می‌کرد.
رییس‌جمهور در بخش پایانی نامه مذکور اذعان کرد: «به فضل الهی جنابعالی در سنگرهای بالاتر و والاتری به خدمات خود ادامه خواهید داد.» این بخش از نامه رییس‌جمهور، به نوعی احتمال بازگشت دوباره وزیر معزول کار به جمع پاستورنشینان را قوت بخشید. کما‌اینکه در جریان سفر رییس‌جمهور به مصر، شیخ‌الاسلامی که دیگر سمتی در دولت نداشت، در این سفر تیم دولت را همراهی کرد.
حکم جدید رییس‌جمهور براي شيخ‌الاسلامي
عبدالرضا شیخ الاسلامی که در خلال سال‌های فعالیت خود در بدنه دولت، جزو نیروهای نزدیک به رییس‌جمهور محسوب می‌شد، بعد از استیضاح و رای منفی مجلس به وی، تنها حدود 10 روز به صورت رسمی خارج از کابینه بود، چرا که با تعریف سمت جدیدی در نهاد ریاست‌جمهوری، زمینه حضور وی در پست‌های بالاتر فراهم شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *