تحویل خودروهای ثبت‌نامی با قیمت‌های جدید

گروه خودرو – در حالی معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ۱۰ روز پیش اعلام کرد خودروهای با موعد تحویل قبل از یکم بهمن ماه امسال باید با قیمت قدیم خود، تحویل ثبت‌نام‌کنندگان شوند، که خبر می‌رسد خودروسازان قیمت‌های جدید را مبنای محاسبه قرار داده اند.

به گفته برخی ثبت‌نام‌کنندگانی که با دفتر روزنامه تماس گرفته اند، در دعوت‌نامه‌های ارسالی از سوی خودروسازان، قیمت‌‌های جدید لحاظ شده که تفاوتی چند میلیونی با قیمت‌های قبلی در آنها به چشم می‌آید.

به عنوان مثال، در دعوت‌نامه‌ای که پارس خودرو برای متقاضیانی که تیرماه امسال، مگان ثبت‌نام کردند ارسال کرده، قیمت ۵۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را برای تحویل این خودرو لحاظ کرده است، حال آنکه طبق اعلام سازمان حمایت می‌بایست قیمت مهرماه مگان (۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) برای تحویل آن در نظر گرفته می‌شد. ظاهرا برخی از نمایندگی‌های این شرکت حدود چهار میلیون تومان آپشن اجباری نیز برای مگان در نظر گرفته‌اند که با این حساب ثبت‌نام‌کنندگان مگان با موعد تحویل قبل از یکم بهمن امسال، باید حدود ۶۲ میلیون تومان پول (با احتساب ۲۵ میلیون تومان پرداختی به عنوان ودیعه) بابت این خودرو بپردازند. همچنین خبر می‌رسد که در دعوت‌نامه‌های ارسالی برای تندر-۹۰ نیز قیمت ۳۸ میلیون تومان برای تحویل در نظر گرفته شده که این موضوع از تعیین قیمت جدید تندر حکایت دارد. با این اوضاع به نظر می‌رسد سایر خودروهای داخلی پیش فروشی نیز مشمول افزایش قیمت‌های میلیونی شوند، زیرا قیمت خودرو به تازگی توسط دولت آزاد اعلام شده و خودروسازان مجازند قیمت مطلوب خود را برای محصولاتشان در نظر بگیرند. اگرچه اقدام خودروسازان در مبنا قرار دادن قیمت‌های جدید منصفانه به نظر نمی‌رسد، اما این وسط باید از سازمان حمایت پرسید که چرا نظارت لازم را در این مورد انجام نمی‌دهد و گاه اظهارنظرهای مسوولان خود را نیز فراموش می‌کند؟
وقتی کمتر از ۱۰ روز پیش شهرام میرآخورلو معاون سازمان حمایت صراحتا اعلام می‌کند خودروهای ثبت‌نامی با موعد تحویل پیش از یکم بهمن باید با قیمت قبلی تحویل داده شوند، مشتریان به این اظهارنظر رسمی اعتماد می‌کنند و دلشان خوش می‌شود که دولت حامی حقوق آنها است، اما حالا که اتفاقی عکس رخ داده، نتیجه‌ای جز بی اعتمادی مردم حاصل نخواهد شد. حالا باید دید آیا سازمان حمایت به اقدام اخیر خودروسازان واکنش نشان خواهد داد یا اینکه دست آنها را باز می‌گذارد؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.