جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا؟

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس کمتر از دو هفته پیش به صراحت از اتحادیه اروپا درخواست کرد تا درباره بودن یا نبودنِ بریتانیا در اتحادیه اروپا، با دولتمردان این کشور به مذاکره بنشیند.

وی در سخنرانی خود به مردم انگلیس نیز وعده برگزاری یک همه‌پرسی در سال 2017 را داد و گفت: مردم بریتانیا، با «گزینه بسیار آسانی» رو‌به‌‌رو خواهند بود، «یا نتیجه مذاکرات با اتحادیه اروپا را بپذیرند یا از اتحادیه اروپا خارج شوند.» اگر چه وی به مفاد مورد نظر خود برای مذاکره با مقامات اروپا اشاره‌ای نکرده است، اما گفته می‌شود که کامرون خواهان کسب برخی امتیازات سیاسی و حقوقی درازای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا است.
یوشکا فیشر، وزیر خارجه سابق آلمان گفته است که انگلیس به دلیل ایدئولوژی خیالی حزب محافظه کار مبنی بر اینکه قدرت‌های اروپایی باید به سلطه انگلیسی بازگردند، سرگردان شده است بسیاری از مقامات و ناظران اروپایی دیگر نیز این اقدام را یک «بازی خطرناک» می‌دانند.
بی‌گمان، موضوع «جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا» سویه‌های متعدد و گسترده‌ای دارد، پرونده پیش‌رو اما تلاش می‌کند تا در یک بررسی اجمالی به مهم‌ترین زوایای این موضوع
بپردازد.

 

1 پاسخ

تعقیب

  1. خروج انگلستان از منطقه یورو به نفع و ضرر کدام کشورهاست - عالم اقتصاد گفت:

    […] عنوان یک نظام مردم سالار به رای مردم بریتانیا در زمینه خروج از اتحادیه اروپایی احترام گذاشته و آن را در مسیر خواست اکثریت مردم آن کشور […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *