حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 با حمایت اصلاح طلبان

پس از ثبت‌نام و حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 اعلام شد

حمایت رسمی اصلاح‌طلبان از‌ هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92

با حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 تعدادی از کاندیداهای اصلاح‌طلب از احتمال کناره‌گیری به نفع‌ هاشمی خبر داده‌اند، چند ساعت پس از حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 و ثبت‌نامش در انتخابات ریاست‌جمهوری ، شورای مشورتی اصلاح‌طلبان بلافاصله جلسه‌ای را گذاشت و پس از آن طی بیانیه‌ای آمادگی شخصیت‌ها و گروه‌های اصلاح‌طلب را در حمایت همه‌‌جانبه از حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 اعلام کرد و از کاندیداهای این طیف خواست ستادهای خود را برای‌ هاشمی فعال کنند.

دنیای اقتصاد – به این ترتیب با رسمیت یافتن حضور‌ هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 در قامت کاندیدای انتخابات پیش رو، به نظر می‌رسد که تکلیف طیف اصلاح‌طلب در این انتخابات روشن شده باشد. در واقع با اعلام حمایت اصلاح‌طلبان از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 ، هاشمی به عنوان کاندیدای رسمی این طیف سیاسی در انتخابات پیش رو محسوب می‌شود؛ هر چند که شخص‌ هاشمی هنوز در این باره اعلام نظر نکرده است. او حتی هنگام ثبت‌نام دقیقه نودی خود هم از گفت‌و‌گو با خبرنگاران پرهیز کرد تا وابستگی او به جناح‌های رقیب در این انتخابات همچنان به گمانه‌ها محدود بماند. با این حال همزمان با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 ، برخی اخبار حکایت از انصراف کاندیداهای منتسب به جریان اصلاح‌طلب و اصولگرایان میانه رو دارد. چه برخی از آنها همان زمان که بحث آمدن‌ هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 هنوز مطرح نشده بود گفته بودند که در صورت حضور‌ هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 از رقابت انتخاباتی کناره‌گیری خواهند کرد. مثل محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری و حسن روحانی. حالا هم که عزم‌ برای هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 جزم شده، برخی از نامزدها با قطعیت بیشتری درباره کناره‌گیری سخن گفته‌اند و برخی هم کناره‌گیری را منوط به مذاکره با‌ هاشمی کرده‌اند، مثل مسعود پزشکیان و ابراهیم اصغرزاده. کاندیداهایی که البته حمایت خود را از‌ هاشمی اعلام کرده‌اند.
اما صرف‌نظر از تصمیم این کاندیداهای اصلاح‌طلب برای باقی ماندن در عرصه انتخابات یا ترک آن، شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با حضور خاتمی راه را برای جریان اصلاح‌طلب مشخص کرده است. شورایی که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل شده بود تا درباره نوع حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات تصمیم‌گیری کند. این شورا پس از ثبت‌نام‌ هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد. به گزارش خبرگزاری مهر، این شورا در اطلاعیه خود آمادگی شخصیت‌ها و گروه‌های اصلاح‌طلب را در حمایت همه‌‌جانبه از ایشان اعلام و تاکید کرد از همه نیروهایی که خیر کشور و انقلاب اسلامی را می‌خواهند، خواست فارغ از وابستگی‌های جناحی در هماهنگی کامل با ستاد انتخاباتی‌ هاشمی فعالیت کنند.

انصراف قطعی شریعتمداری به نفع هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92

در همین راستا، مسوول ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری گفت: محمد شریعتمداری به دلیل نامزدی‌ هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 از انتخابات کناره‌گیری می‌کند. محسن بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: آقای شریعتمداری کناره‌گیری می‌کنند و ستادهای خود و حتی شاید بالاتر از این برنامه‌هایشان را نیز در اختیار آقای‌ هاشمی قرار داده و در بحث‌های تبلیغاتی نیز اقداماتی انجام دهند.
بهرامی همچنین گفت: با توجه به اعلام نظر آقای خاتمی مبنی بر حمایت از‌ هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 ، آقای شریعتمداری به دنبال این است که بقیه کاندیداهای اصلاح‌طلب را نیز هماهنگ و همسو کند.

عارف با‌ هاشمی رقابت نمی‌کند

سخنگوی ستاد انتخابات عارف هم در گفت‌و‌گو با «ایسنا» با اشاره به اینکه محمدرضا عارف پیش از این بارها اعلام کرده است که اگر سیدمحمدخاتمی یا‌ هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 کاندیدا شوند، از عرصه انتخابات کناره‌گیری می‌کند، اظهار کرد: آقای عارف بارها اعلام کردند که با هیچ کدام از این دو شخصیت بزرگوار رقابت نخواهند کرد و اکنون نیز موضع ایشان همین است.

نخستین بیانیه انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 در نخستین اقدام خود پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، بیانیه‌ای خطاب به «مردم فهیم، وفادار و قدرشناس ایران اسلامی» صادر و اعلام کرد: پس از گذشت ماه‌ها رایزنی با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و به پاس قدردانی و احترام به توصیه‌های ضمنی یا مستقیم برخی مراجع عالی‌قدر یا درخواست فضلا، علمای حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، دانشگاهیان، دانشجویان، صنعتگران، تولیدكنندگان، كارگران، كشاورزان، نویسندگان، هنرمندان، ورزشكاران، صنوف مختلف، احزاب، گروه‌های متعدد و به‌ویژه خانواده‌های مكرم شهدا، ایثارگران و با ایمان كامل به نقش بی‌بدیل آحاد مردم خونگرم و صمیمی در تعیین سرنوشت كشور، خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، در معرض رای و نظر شما قرار می‌دهم.
به گزارش ايلنا، هاشمی ادامه داد: برای اینجانب، اعتلای ایران اسلامی و تقویت مكتب اهل بیت(ع) بسیار مهم‌تر از آن است كه برای انجام وظیفه و تكلیف خویش به تعریف و تمجید اختلاف‌برانگیز دشمنان دانا و تهدید، تحدید، بداخلاقی و تخریب دوستان نادان توجه نمایم، آن‌گونه كه یك سرباز در دفاع از آرمان‌هایش، جانش را در طبق اخلاص می‌نهد، من نیز آبرو و اعتبارم را كه در طول نیم قرن گذشته از انقلاب اسلامی و مردم گرفته‌ام برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می‌گیرم و با تاكید بر اعتدال علوی كه چپ و راست، افراط و تفریط را ضلالت و گمراهی می‌داند، پا به میدانی ‌مي‌گذارم كه قبلا در سال‌های پس از جنگ 8 ساله حزب بعث علیه ایران كه نتیجه آن ویرانی 5 استان كشور و نابودی زیرساخت‌ها و امكانات بود، تجربه كرده بودم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *