خبرنگار صداوسیما در نیویورک برای مرخصی به تهران امد!

درحاليكه جنبش مردمي والستريت به روزهاي اوج خود نزديك مي شود در اقدامي عجيب و سئوال برانگيز خبرنگار و مديردفترصداوسيما در نيويورك براي مرخصي يك ماه ونيمه به تهران امده است.

به گزارش دانش روز به نقل از جهان خبرنگار صدا و سیما ديروز به همراه خانواده خود بعد از حدود يك سال و نيم اقامت در نيويورك به براي استراحت يك هفته اي به وين سفر كرده و از آنجا براي يك مرخصي يك ماهه سفر كرد.

جنبش والستريت كه حدود دوهفته پيش در نيويورك اغاز شد رفته رفته به شهرهاي ديگر امريكا و پس از ان به كشورهاي ديگر اروپايي گسترش يافته و اين روزها به اوج خود رسيده است.

امريكا هم كه دراين مخمصه تاريخي گرفتار شده است اتهامي بزرگ را براساس سناريويي هاليوودي به جمهوري اسلامي ايران نسبت داده و حتي اين مسئله تا شوراي امنيت نيز پيش برده است وبا توجه به اين شرايط هم اكنون دفتر نيويورك صداو سيما به محلي راهبردي براي دفاع از نظام و بهره برداري تاريخي از جنبش مردمي در امريكا و كشورهاي سرمايه داري تبديل شده و خالي شدن يك ماه ونيمه ان بسيار بسيار تعجب برانگيز به نظر مي رسدو معلوم نيست مسئولان  سازمان صداو سيما چگونه چنين تصميمي اتخاذ كرده اند!

درسفريك هفته گذشته مقام معظم رهبري به كرمانشاه نيز موضوع جنبش والستريت در صدر موضع گيريهاي ايشان قرار گرفته است كه اين نيز نشاني ديگر از اهميت موضوع براي جمهوري اسلامي و كارتبليغي پرفشار در اين زمينه است.

اما مطلب ديگري كه در اين بين جلب توجه مي كند اجازه رفت و امد به خبرنگار صداو سيما در طول ماموريتش به نيويورك است كه بعد از حدود يازده سال از افتتاح دفتر خبري نيويورك توسط بيژن نوباوه وطن براي نخستين بار صورت مي گيرد.

دراين مدت چون دولت امريكا به بيژن نوباوه وطن و مرتضي غرقي خبرنگار ديگر صدا و سيما درنيويورك ويزاي c-۲يعني يك بار ورود مي داد انها مجبور بودند براي حفظ منافع ملي سختي اقامت پنج تا شش ساله در امريكا را بپذيرند وتا پايان ماموريت به كشورمان باز نگردد اما معلوم نيست ايا اتفاق خاصي در روابط رسانه اي و ديپلماتيك تهران – واشنگتن افتاده است كه براي نخستين بار به خبرنگار صداوسيما در نيويورك ويزاي عادي داده اند كه مي تواند در طول ماموريت خود ورود و خروج چند باره به امريكا داشته باشد!

بنابراخباررسيده از نيويورك دارابي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در نيويورك نيز بشدت بدنبال اخذ چنين ويزايي بوده اما تاكنون موفق نشده است.

منوچهر متكي وزيراسبق امورخارجه حدود دوسال پيش در پاسخ به سئوال برخي خبرنگاران درخصوص علت محدوديت صدور ويزاي عادي براي خبرنگار صداو سيما در نيويورك گفته بود.. دولت امريكا شرط گذاشته است كه فقط درصورتي اين كار را انجام مي دهد كه تهران هم به فرد امريكايي پيشنهادي انها براي رياست خبرگزاري اسيوشيتد پرس درايران مجوز دهد و ويزاي عادي صادركند .
حالا سئوال ديگر هم اين است … ايا به فرد پيشنهادي امريكا به عنوان رييس خبرگزاري اسيوشيتد پرس در تهران مجوز و ويزاي عادي داده شده است كه امريكايي ها درقبال ان چنين امتيازي داده اند يا ماجرا چيز ديگري است و درمحدوده اي شخصي مي گنجد!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *