دولت آبادی در جشن تولدش اشک مردم را در آورد

نكوداشت 72سالگي و بيش از نيم‌ قرن فعاليت ادبي «محمود دولت‌آبادي» در پراستقبال‌ترين نشست «عصر روشن» با گراميداشت ياد زلزله‌زدگان آذربايجان شرقي در حالي برگزار شد كه داستان‌خواني طولاني اين نويسنده‌ پيشكسوت، با اشك و تشويق بسيار حاضران همراه شد.

 

به گزارش ايسنا، در اين مراسم محمود دولت‌آبادي در مقابل جمعي كه تعداد زيادي از آنها ايستاده و حتي در راه‌پله و طبقه‌ ديگر كتاب‌سراي روشن برنامه را دنبال مي‌كردند، حاضر شد و گفت: هم خرسندم و هم اندوهگين هستم؛ مثل آن دو ماسكي كه در تئاتر داريم، كه يكي خنده و ديگري گريه است و من اكنون در وضعيتي بين اين دو قرار دارم. اي غم بگو از دست تو آخر كجا بايد شدن / در گوشه‌ ميخانه هم ما را تو پيدا مي‌كني. اين نويسنده‌ در ادامه تصريح كرد: ابتدا اجازه مي‌خواهم پيش از سپاسگزاري از دوستانم، احساس سوگمندانه‌ام را از مصيبتي كه به بخشي از مردم آذربايجان وارد شده است، بيان كنم. او در ادامه متني را خواند كه در بخشي از آن آمده بود:
«آسيب‌ديدگان ما در آذربايجان
رنج‌هايتان را عميقا حس و درك مي‌توان كرد، طاقت و تحمل شما در تلخ‌ترين روزگاران، همواره ستودني بوده است و هست؛ چنان‌چه هم‌اكنون در موقعيتي چنين تلخ و سخت.» او سپس بخش‌هايي از رمان «روزگار سپري‌شده‌ مردم سالخورده» را به صورت ايستاده خواند كه به آذربايجان اشاره‌هايي داشت و با تاثر و اشك او به پايان رسيد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *