دولت اینترنت را گران می‌فروشد

برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد جامعه امروزی در زمینه خدمات دیتا، نیازمند پهنای باند بیشتر هستیم.
دولت اينترنت را گران مي‌فروشد

مدیر عامل شركت ارتباطات مبین نت درباره گران بودن اینترنت در ایران گفت: اینترنتی كه از دولت می‌خریم گران است.

دانش روز – خسرو یعقوبی : ناصر اصفهانی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی( تلكام ۲۰۱۱ ) به خبرنگار ایرنا با تایید گران بودن هزینه اینترنت در ایران در مقایسه با سایر كشورها دلیل اصلی آن را گران بودن هزینه خرید اینترنت از دولت ذكر كرد.

وی افزود: شركت مبین نت نیز مانند تمام عرضه كنندگان خدمات اینترنت مكلف است كه اینترنت مورد نیاز خود را از دولت و شركت ارتباطات زیرساخت خریداری كند.

وی افزود: برای انتقال پهنای باند در درون استان و بین استان‌ها و انتقال پهنای باند از تهران به تمام استان‌ها نیز شركت مبین نت از شبكه فیبرنوری شركت ارتباطات زیرساخت و شركت مخابرات ایران استفاده می‌كند كه هزینه استفاده از این شبكه نیز گران است.

مدیرعامل مبین نت گفت: تا زمانی كه این هزینه‌ها بالا باشد، شركت‌های عرضه كننده خدمات اینترنتی، كاری در زمینه كاهش تعرفه اینترنت نمی‌توانند انجام دهند.

مدیر عامل مبین نت با اشاره به افزایش تقاضای كاربران اینترنت به سرعت و پهنای باند بیشتر گفت: مشتركین مخابرات پیش از این به دنبال خدمات صوتی بودند و اكنون میزان تقاضا برای خدمات صوتی كاهش یافته و یا ثابت مانده است و سهم تقاضا برای دیتا افزایش پیدا كرده است.

اصفهانی افزود: به دلیل گسترش اینترنت در دنیا برای گرفتن خدمات مختلف از مراكز مختلف مانند بانك‌ها، خرید بلیت و سایر خریدها مردم به جای روش‌های سنتی، ترجیح می‌دهند از اینترنت استفاده كنند.

اصفهانی با بیان اینكه تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های متنوع تقاضا برای خدمات دیتا را زیاد كرده است افزود: اكنون تلویزیون اینترنتی به یك نیاز معمولی تبدیل شده و تقاضا برای خدمات دیتا در دنیا افزایش یافته است.

وی افزود: برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد جامعه امروزی در زمینه خدمات دیتا، نیازمند پهنای باند بیشتر هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *