طناب دار بر گردن قاتل روح الله داداشی

عکس: خبرگزاری فارس
قاتل روح الله داداشی قوی‌ترین مرد ایران صبح روز گذشته در محل وقوع جرم به دار آویخته شد. به این ترتیب در کمتر از ۱۰ روز گذشته سومین حکم اعدام در ملاء عام به اجرا درآمد. کوشا، قاتل پرونده پل مدیریت در حوالی سعادت‌آباد، سجاد قاتل دکتر سرابی در نارمک و علیرضا ملاحسینی در گلشهر کرج قصاص شدند. اگرچه بین دو اعدام اخیر تنها یک روز فاصله بود و در حالی که روز سه‌شنبه قاتل دکتر سرابی در هفت‌حوض نارمک اعدام شد، روز گذشته هم قاتل روح الله داداشی به دار آویخته شد.

 

روح الله داداشی قویترین مرد ایران روز شنبه ۲۵ تیرماه سال جاری در درگیری با سه جوان در خیابان پونه گلشهر کرج بر اثر ضربات چاقو جان باخت. اگرچه به گزارش ایرنا یک روز قبل از اعدام زمزمه عفو از سوی خانواده داداشی شنیده شده بود و حتی یکی از روزنامه‌های صبح از مذاکرات رییس مجلس با خانواده داداشی خبر داده بود. اما بنا بر گزارش ایرنا، داماد خانواده که رابطه بسیار دوستانه‌ای با روح‌الله داداشی داشته است از اعلام رضایت خودداری کرده است. به این ترتیب قصاص قاتل روح الله داداشی براساس حکم شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز، تایید و ابرام حکم صادره در شعبه یازدهم دیوانعالی کشور و تنفیذ حکم از سوی ریاست محترم قوه قضائیه صورت گرفت. این حکم در محل وقوع جرم در منطقه ۴۵ متری گلشهر کرج – خیابان پونه در مقابل هزاران نفر از جمعیت حاضر اجرا شد و «علیرضا ملا سلطانی» متولد ۱۳۷۲ پس از قرائت حکم، در ساعت ۳۰/۵ صبح قصاص شد.
اعدام پر تماشاچی
بر اساس آنچه خبرگزاری‌ها روایت کرده‌اند حدود سه تا چهار هزار نفر و به روایتی دیگر ۱۰ هزار نفر از مردم کرج در صحنه اجرای حکم جمع شده بودند. همچنین به گزارش ایرنا، مردم کرج به ویژه نوجوانان و جوانان ورزشکار با شنیدن خبر اجرای حکم قصاص قاتل مرحوم روح الله داداشی از غروب سه‌شنبه با نصب دهها پلاکارد در محل اجرای حکم از نیروی انتظامی، استانداری البرز و قوه قضائیه به خاطر شناسایی و دستگیری سریع عامل قتل و پیگیری خارج از نوبت این پرونده تشکر کردند و بسیاری از شهروندان کرجی نیز شب سه‌شنبه گذشته تا سحرگاه دیروز در محل اجرای حکم حاضر شده بودند.
دادگستری استان البرز نیز روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرده بود که از هرگونه فیلمبرداری و عکاسی جلوگیری خواهد کرد و رسانه‌ها نباید عکاس و فیلمبردار به مراسم اعزام کنند، اما بیش از ۲۰ تصویربردار در محل مراسم حاضر بوده و جایگاهی ویژه نیز برای تصویربرداری بهتر آنها تدارک دیده شده بود. علاوه بر این به گزارش فارس، صدها مامور نیروی انتظامی هم که وظیفه تامین امنیت و نظم را بر عهده داشتند که در برخی از مواقع به دلیل حجم زیاد جمعیت مجبور به استفاده از قوه قهریه برای کنترل حاضران شدند.
مخالفت تماشاچیان با عفو
به گزارش فارس، اما پیش از حضور قاتل در پای دار و زمانی که او را از خودرو برای اجرای حکم پیاده کردند جمعیت حاضر شروع به فریاد زدن کردند. عده‌ای به وی فحاشی کرده و عده‌ای سوت و کف می‌زدند که با هدایت برگزارکنندگان مراسم،‌ فریادهای الله اکبر در فضا طنین‌انداز شد.
پیش از قرار گرفتن طناب کرم رنگ دار بر گردن «علیرضا ملاسلطانی» پدرش از مردم و خانواده مرحوم داداشی خواست تا او را ببخشند، ولی مردم با دادن شعار از ادامه صحبت‌های وی جلوگیری کردند.
همچنین وی در زمان رفتن به روی چهارپایه دو بار پایش لغزید و با صدای بلند گریه می‌کرد. او مدام اسامی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع)، امام رضا (ع) را فریاد می‌زد و طلب بخشش می‌کرد. وی حتی نام برخی از نزدیکانش از جمله مادر خود را فریاد زده و از اولیای دم طلب عفو داشت که البته صدایش در همهمه حاضران گم بود. با این همه طناب دار بر گردن وی افتاد و قاتل روح‌الله داداشی نیز قصاص شد تا سومین حکم اعدام در ملاء عام به اجرا در آید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.